Langkau ke kandungan utama

small little things


~owh hai korang. buat muka blur sekejap ==". di makmal komputer boleh kan update blog. hikhok. *ini semua poyo*. owh, sekarang tgh sakit. sakit ape? sakit tekak. sakit common yg biasa dialami bagi org yang lembik antibodi seperti aku....haiiilaaaaaa T,T

~jadi penyelamat anak tekak aku ialah

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

macam makan gula2
~sakit tekak ni macam dah common bagi aku. sebab apa, mostly sebab air. air yg tak ditapis dengan bersih menyebabkan tekak ku yang manja ini mengalami reaksi allergik yang kadang2 sampi kahak berdarah dan tidak mampu mengeluarkan suara. overkan sakit nya. itulah hakikiat yg sbnrya terpaksa ku tanggung...(ini lagi over)


kaitan gambar???


~sebagai orang yg selalu mencucuk telinga dengan mp3 dr muhaya, dan tertangkap lah dek telinga ku kata2 keramat beliau...



kita sakit bukan sebab penyakit tu yang kuat,
kita sakit sebab mmg antibodi kita yang lemah,
org lain sihat je tapi kita yang selalu sakit.
kenapa antibodi kita yg lemah?

sebab kita orang yang negatif,
bila fikir negatif, kita keluarkan aura negatif,
terhasil hormon yang menyebabkan badan sakit,
konsepnya, semua bermula dari diri kita.....



~tahukah anda apa kata naluri mulusku ketika itu???

batuk2 sambil gigih menaip


SENTAPPP!!!



~kadang2 kita selalu salahkan perkara luar yg menyebakan kita sakit. ambil contoh mudah la iaitu AKU. aku selalu salahkan air kat water cooler yg masuk duit syiling uh sebagai tak berapa bersih dan menyebakan tekak aku sakit. tapi aku x pernah terlintas di otak ku bahawa mungkin...

#aku berfikiran negatif 
#banyak ngat dosa mulut
#aku buat salah dengan org lain



~bila di imbas kembali, selalu je aku dengar rakaman mp3 dr muhaya tu. tapi kenapa ye aku x pernah perasan part yg ini ha?. atau pun, aku mmg perasan tapi x menusuk dalam kalbu. mungkin jawapan ke dua lebih valid kot. mendengar tapi tak memahami. tapi time sakit macamni la aku perasan part tu, supaya aku memahami sekali sentap dengan kenyataan itu.

~kadang2 kita treat sesuatu tu sebagai small matter sedangkan itu hal besar. ke, aku ni yang banyak fikir...hailaaaaaa....

self reflection






Ulasan