ayat sentap, cinta & makan dalam

~holaaa peepss :D...how ur day?? hehe... aku?? Alhamdulillah ^^,. okay, nak membebel pasal ape pula ye hari ni??? hurmmm...let's see....
ayat sentap
~muka dah start poyo tahap dewa, bdn berat kalah buldozer 10 tan. pendek kata. MALAS. semua benda dah malas sangat2 nak buat. rasa nak terbaring seharian je atas katil x buat apa2. kronik gila malas tahap level kritikal. then, masuk waktu solat. haihhh, malas jugak rase. dicapai al-quran...random je bukak...

 Dan barangsiapa yang mendurhakai Allah dan Rasul-Nya dan melanggar ketentuan-ketentuan-Nya, niscaya Allah memasukkannya ke dalam sedang ia kekal di dalamnya; dan baginya siksa yang menghinakan. 
An-Nisa,14

HAMBIKKK!!!! SENTAP MAK NOKSSS =="

ayat cinta
~tabiat kegilaan. dudk sensorang kat tasik unimas memalam. horror gila punya kerja. tapi best kot dok sensorang x de org kacau. boleh karang esei bertajuk "kenapa aku hidup" smpi 4 page full. itulah kesan sampingan otak mereng. then again, cari jugak quran....random...

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa): "Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami tersalah. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebankan kepada kami beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tak sanggup kami memikulnya. Beri ma'aflah kami; ampunilah kami; dan rahmatilah kami. Engkaulah Penolong kami, maka tolonglah kami terhadap kaum yang kafir." 
Al-Baqarah, 286

OK FINE, THANKS ALLAH FOR THE LOVE :)

ayat makan dalam
~sebagai kaunselor tak bertauliah, maka ramailah dalam kalagan sahabt mencari untuk dptkn khidmat nasihat yang tak profesional. kahkahkah...bajet2...ayat bajet ==". frankly, kalau org mintak nasihat. kasi je la kan. kan termasuk dalam salah satu kewajipan seorang muslim terhadap muslim yg lain. sblm tu, cari quran jugak...random...

Wahai orang-orang yang beriman, kenapakah kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan?. As-Saff, 2

SLOWPOKE....THERE IS SOMETHING THAT I NEED TO FIX MYSELF :O


----------------------------------------------------------------------------------

~hanya cebisan dari silibus kehidupan. 

Kalau nak mengadu dengan Allah maka berdoalah,
Kalau nak dengar bicara Allah maka bacalah kalam Nya.

Allah knows your struggle,
Allah count every single particle your deeds





Bila kita katakan kita tak buat sesuatu kerana takut riak sebenarya kita memang sudah RIAK,
Simpan kebaikan yang buat seperti mana kita simpan kejahatan yang kita lakukan.

~Ustaz Pahrol Mohd Juoi~


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

hidup mesti kreatif!

self-destruction