Langkau ke kandungan utama

ini kisah cinta....


~tadi baru abis skaipe ngan member yang jauh di dumi jordan. aku di bumi sarawak. dulu, aku selalu datang bilik dia. baring atas riba dia. aku menagis. tatkala aku jiwa kacau dia aku cari. semacam kenapa aku rasa nak beborak dengan dia. rindu yang teramat. mmg kami jauh, tapi hati kami dekat. sembang2 orang pompuan. dah sabet2 ke gerek2....boyfie...mr zauj lah. khitbah lah taaruf segala bagai.

~tatkala cuti mid semester ini banyak megajar aku di tempat orang. aku pulang. tapi bukan kerumah. lebih pada melihat dunia dan manusia. aku kumpul cerita2 manusia. cerita cinta manusia. bnyak. sungguh bnyak. ada yang baik. ada yang tidak. cuba melihat dengan pandangan rahmat. kerana aku juga selalu khilaf

~imbas kembali kisah cinta manusia di sekeliling aku. pelbagai. ada yang bertahan dari sekolah hingga nikah. ada yang putus di tengah jalan. konflik. anak luar nikah. orang ketiga. mainan sihir. ibarat novel menagis di tepi pantai. bertahun berpisah akhirnya bertemu kembali. tatkala aku berfikir kalaulah dibuat novel kisah ini x habis. aku renung kisah cinta aku sendiri. kosong...

kadang...
hati ini terusik jua. nak pendamai hati iatu seorang lelaki. 
tangan ini terasa mahu di bimbing. kejalan akhirat dan dunia.
mata ini terasa mahu merenung. seorang lelaki dengan penuh kasih sayang.
langkah mahu di susun. seiring dengan mr zauj.
bibir mahu menutur. kata2 yang indah.

tetapi...
hati ini mahu dijaga. cintai pemilik cinta dahulu
tangan ini perlu menadah doa kehambaan
mata ini terbitnya air mata kekhilafan
langkah atur ke jalan pembaris
bibir mengalir kata pujian maha agung

~kan da keluar jiwang2 aku kat atas tuh. hahaha. mmg terusik jiwa ini. tapi aku x berfikir bnyk mana. kerana bukan dalam perancangan aku lagi. yang aku tahu bersedia secara mental, ilmu, psikologi. buat amali sikit dengan anak orang. hahahaha. sedang membaca Langit Ilahi. ilmu sedikit. bagi yang rasa dah nak kawen amat digalakkan baca. bagi yang x rasa nak kawen  lagi pon baca jugak.

Langit Ilahi

pesan buat kawan di jordan : 
~mun kamek  madah apa2 yang sik nyaman kitak paham jak kamek suka ngerco. mun ada masa bersusei gik. kitak gago jak. kitak sinun nyaman slalu eyp. sayangggggg kitak....^^,

Ulasan