Langkau ke kandungan utama

satu malam satu usrah....


~saya kembali nak membebel!!!! huahua. ehem2. tuka2. aku dah kembli nak membebel!!! ade beza eyh saya dengan aku?? *soklan mintak penampa*

USRAH....
~aku x nak la citer ape mende usrah tu. yg aku nak citer neh pasal rumate aku. hehehe. kalau dye bace blog aku mesti dye buat muke "jaik". hahaha. rumate aku aku panggil "orang"...sila dengarkan dialong kami seharian...

aku : orag!!! orang da balik kuliah?? cepat nye orang...
dia : orang tadi ada kelas tapi tiba2 batal.orang balik la awal. orang ade kelas x??
aku : orang da abes kelas dah. orang dah makan???
dia : orang dah makan. kenyang dah....orang jeles kan??
aku : ha'ah, org jeles gile ngan orang....."muka jaik"....:P

~serius aku x lah berapa nak baik. macam orang biasa2 je. just aku follow usrah je. kalau follow usrah baik ke?? hehehe. bukan lah. ayat dye camni "dah tahu tahu x brape nak baik so join la usrah"....hehehe...

~aku x tahu kenapa rumate aku selalu dok mintak tetiap malam perkara neh "jannah!!! cepatlah usrah malam ne apa dye?"...erkkk??? terkesima aku...garu2 kepala...tarik2 rambut...hermmmm...bukak SOLUSI....x tahu nak cakap apa.....capai Al-Quran...belek2 penanda....okayyy!!! jumpa...


Jika kamu menolong agama Allah maka Allah akan menolong kamu dan meninggikan martabat kamu
(Muhammad, 7)

~ buatlah baik keran Allah pasti akan membalas yang baik. cuba mendefinasikan menolong agama. hurmmm. mencegah maksiat. membantu orang. sedekah. bnyakkkkkkkk lagi!!!!. hasilnya....pahala, syurga, keredhaanya, martabat yang terpuji...dan bnyakkkkkk lagii!!!!

Wahai orang2 yang beriman, mengapa kamu mengatakn sesuatu yang tidak kamu lakukan?
(As-Saff, 2)

~ayat ini selalu buat aku sedih. tatkala aku takut juga nak cakap2 tapi amalanya kosong. takut2 apa yang terkeluar dari mulut x sama dengan zahir amalan. akhir2 nanti aku yang dipersoalkan. takut. saling mengingati sesama kawan.

Layannn!!!!
~jom tengok video neh!!! comel, bersemagat...... Allah selalu sayangkan umatnya :))

https://www.facebook.com/photo.php?v=350570264979121 


~esok nak buat tajuk usrah apa ehhh???

Ulasan