Langkau ke kandungan utama

segmen : Qalam Illahi....


~first of all, aku ne x lah pandai mana nak tadabur Qalam Illahi. tetapi alhamdulillah Allah masih kurniakan aku akal untuk berfikir mengenai Qalam Nya. mungkin kita hanya baca Qalam Nya sekadar itu saya. Tafsirnya baca sekadar lalu. dan mungkin kadang2 x baca langsung. dan alhamdulillah, aku ada bulatan gembira  untuk berbincang mengenai Qalam Nya. aku nak share satu ayat yang selalu aku dok ulang2....

tekan sasaran untuk menjoin :)

Dan untuk (memenuhi perintah) Tuhanmu, bersabarlah. (74:7)....


~bagi manusia yang baru menapak kearah kebaikan. kadang2 melaksanakan perintahnya sukar. bila kita di sibukkan dengan dunia. assigmentr, dokumen, kuliah. nak tunaikan perintah solat kadang2 sukar. tetapi kita tetap lakukan jua sebab kita yakin dengan janjiNya kan. 

~ayat yang aku ulang bila aku down. kadang2 kita lemah. kadang2 kita malas. kadang2 kita lalai. hebat x ayat Nya. dengan sepotong ayat saja dah buat kita bersemangat semula. dalam kita mencari kekuatan semula sukar juga rasanya. aku pernah terasa down, tersangat down. menagis je. aku ulang2ayat ini. sungguh aku perlukan kekuatan ketika itu. hanya Dia aku bergantung....

Ulasan