memang fail...


bangun pagi. dah mandi dah solat dah kemas dah online
studi je lah x lagi
perut lapar mana nak stadi bukan masuk pon
nak makan kafe x bukak lagi
tengok laci takde makanan
semua tak bangun lagi dan aku seorang
takde sesape nak bercakap
layan perasaan sensorang buat aku gila
rase nak nages je kejap lagi
pasang nasyid kuat2 jangan layan perasaan sngat
pening kepala 2 3 ari lepas x ok lagi
orang cakap stress ehh
camni eh teruk dye stresss
ikot ati nak terbaring je atas katil
malas nak layan sangat
pakse diri makan ubat
aku bukan x suke makan ubat
tapi tak nak biasa kan diri dengan ubat
makan jugak kalau tak kerja x jalan
tadi housemate pergi church
kirim barang suh beli
dan aku selongkar lappy dan
bukak tafsir dalam lappy neh

taip kata kunci TENANG...

Dan apabila dibacakan Al Quran, maka dengarkanlah baik-baik, dan perhatikanlah dengan tenang agar kamu mendapat rahmat (Al-A'raf : 204)

taip kata kunci SABAR...

Hai orang-orang yang beriman, jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu[99], sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar.  (Al-Baqarah : 153)

taip kata kunci UJIAN...

 Maka apabila manusia ditimpa bahaya ia menyeru Kami, kemudian apabila Kami berikan kepadanya nikmat dari Kami ia berkata: "Sesungguhnya aku diberi nikmat itu hanyalah karena kepintaranku". Sebenarnya itu adalah ujian, tetapi kebanyakan mereka itu tidak mengetahui. (Az-Zumar : 49)

taip kata kunci SAYANG...

 Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal saleh, kelak Allah Yang Maha Pemurah[911] akan menanamkan dalam (hati) mereka rasa kasih sayang.  (Maryam : 16)
 taip kata kunci BENCI...

Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. (Al-Baqarah : 216)

taip kata kunci MENANGIS...

Maka hendaklah mereka tertawa sedikit dan menangis banyak, sebagai pembalasan dari apa yang selalu mereka kerjakan. (At-Taubah ;82)


banyk lagi kalau ikutkan aku nak  post
tapi apa kata kalau anda carik juga
bestttt....thumbs up
perkataan2 uh yang bermain dalam otak aku
aku carik dalam tafsir
aku jumpa jawapan
Alhamdulillah Ya Allah
*tahan hujan di bibir telaga*


p/s: amik angin sensorang kat luar kolej pon ok....siappp....chiowwww!!

Ulasan

  1. aku tengah makan ansik minyak mase bace entri ni. :>

    .

    BalasPadam
  2. nadia....kau saje nak mkn pnampar aku kan???

    sugar2...sau kan kuat...x nages...hehehe

    BalasPadam
  3. knape tajok entri 'memang fail' ??
    hee maaf.aku blur.

    BalasPadam
  4. hahaha...entah...x taw nak letak ape kot =,="

    BalasPadam

Catat Ulasan

Leave Your Comment

Catatan popular daripada blog ini

hidup mesti kreatif!

ayat sentap, cinta & makan dalam

self-destruction