Langkau ke kandungan utama

soklan cepumas cik beela...XD

Assalamualaikum semua....>,<

~ape kabo iman anda?? sihat?? da bagi makanan rohani?? da borak2 dengan iman?? theee XD. aku dah start mengarut sehhhh -,-". ok lah semua. aku telah di tanya soklan oleh cik bella ini. aishhhh. aku nak tulis mende len sbnrya. nak tunaikan janji dengan kawan. pasni aku tulislah. *bella, kalo abng christoper tnye nape x siap tutor ekonomi moden aku jawab ko punye pasal....hahaha. ok aku bergurau saja :P

Let's get settle down.....(baca dgn nada tutor psikologi moden..>,<)

1) What you guys think about jealous in some kind of relationship? Is it good or bad?
~jeles?? cemburu?? for gurl mende biasa. tapi agak2 lah kan. aku pon jeles. tgk timbalan pengerusi SUBUR yang sngt baik, poyo,bijak,caring. depends how we use "kejelesan" tok ape kan. cik beela, jgn jeles sngt ye, x baik untok kesihatan taw. princess jannah (ok aku nak perasan jap), awokkk pon kena blaja untok jeles ok. org len x tido lam kuliah awok boleh tido. awak wajib jeles kot.

2) You guys sihat tak ni ? rindu kamek sik? >___<
~ok ade unsur bahasa sarawak di situ ye. hahaha. aku?? arini?? alhamdulillah sihat jasmani. rohani?? kena kasi "makanan" lebih sikit. lebik siktlah. aishhh =,=". ok fine!!. kamek rinduk gilakk ngan kitak. hahaha. ok fine. sebab2 hari aku hadap muke bella kot. perlu ke rindu?? hahaha. sebab bella dah dekat so x perlu rindu ye? nak bella jaoh baru nak rindu2 segala. meh kite tuka ayat. aku mengingati kamu dalam doaku biarpun jauh atau dekat kerana sahabt itu sentiasa di dekat di hati. heee~~

3) Apa pendapat you guys tentang baby dumping ?
~soklan aisement sains sosial kan beela. da la aku lambat anta part yg ak kne wat. tapi at least siap gak kan. (konon nak kaver diri sendirik). bila dah blaja sains sosial neh pemikiran dah len. macam komplikated sikit. aku pon dah nek gila.

**melihat dari pelbagai sudut, sebagai seorang ISLAM aku selalu melihat semua masalh bermula dari satu perkara iaitu IMAN. tetapi bila aku belajar tatkala semua pendapat haruslah SEKULAR. perlukah?? agama dan hidup itu diasingkan?.

Sesungguhnya di dalam diri manusia itu ada seketul daging.  Apabila daging itu baik, maka baiklah seluruh anggota.  Dan apabila daging itu rosak, maka rosaklah seluruh anggota, ketahuilah itulah hati.”  
Hadith riwayat Imam Bukhari dan Imam Muslim.



4) What kind of blog that you guys like the most? 
~blog? entahlah. aku suke follow bnyk blog. first of all, mesti MENARIK!!!. second,LAIN DARI YANG LAIN. third, ILMIAH & PERKONGSIAN. lastly, MY FWEN BLOG...hahaha. uolsss got it??

5) Your favourite blog. Bagiii link terus pun bolehhhh :D
MENARIK ~ http://safiyyah29.blogspot.com
LAIN DARI YANG LAIN~ http://comatosewithbraindamage.blogspot.com
ILMIAH & PERKONGSIAN~ http://tehtarikgelasbesar.blogspot.com
MY FWEN BLOG~ http://lantaksaje.blogspot.com 

6) Macam mana nak kahwin tanpa perlu bercouple. Sila jawab dengan hati yang tulus ikhlas. ;)
~soklan neh aku tanye beela dulu. macam org gila aku pk. Alhamdulillah, Allah kirimkan seorang hambaNya untuk merungkai persolan ini. *asal tibe sebokk neh.. bagi aku adalah....*huraian ayat neh pada entry seterusnya...hahaha...

KENALI SESEORANG BARU CINTAI SESEORANG ITU

7) Lagu favourite and give ur reasons. 
~LACHATA.....by f(x)...bcozzz ade AMBER <3 <3 <3...
*bella sila jgn bosan dengan ketaksubaan saya ini...hahaha


hensem nye AMBER..:) tapi dye pompuan...:( tapi aku normal lagi...ekeke :P


8) Pernah makan mee kolok tak? ^____^
~ok penah makan. tapi x kena ngan tekak ak sikit...=,="

9) Define love in three words. ONLY 3 words ye. No need to google. In ur own words. *berbunyi tegas ye disituuu. haha. :D

 LOVE ALLAH FIRST :)

*beela ne saje je menguji tangan ak yang suke membebel neh...=,="

10) Describe me in 100 words. hahaha. gurau gurau. Selama you guys kenal saya, rasa-rasanya saya ni macam mana orangnya? huehuehueh. *takbolehskemalagikesoalanbeelaoiii.
~ak ase neh soklan tambah pernyataan masalah skali. panjang lah ayat beela neh. jap2 nak main tape rekoder jap. lupe ingatan. erkkk?? opkosss tanak puji sebab nanty beela dok ungkit2 depan aku. hahahaha. (gila kejam ayat aku neh).

UR INSIDE BEAUTY IS WORTH MORE THAN EVERYTHING

*cik beela, saya tanak terang kat kau, sila paham2 sendirik statement aku tu. hahaha...=]

11) Pendapat korang tentang "perempuan yang baik utk lelaki yang baik". :)
~gila bnyk kot ak nak terang kat sini. hahaha. ok stop2. kang hancorr keyboard aku kang dok hentam2. kita selalu berusaha untuk jadi hambaNya yang terbaik, maka Allah akan beri apa yang  terbaik buat kita. Allah jua tahu jodoh yang baik atau kurang baik atau tidak baik adalah yang TERBAIK untuk kita. yang pnting jadikan diri itu yang terbaik maka kamu akan redha dengan peneman hidup yang diberikanNya.

Allah beri apa yang TERBAIK buat kita bukan apa yang kita mahukan

~Alhamdulillah...penat kot jawab soklan nieh. da la wifi siput. sabo je lah. alamak!! entry tok kawan x tulis lagi.mate dah ngantok....=,="


Ulasan