Langkau ke kandungan utama

tengokkk!!! awak da buat saya menangis T,T

ok fine!!! sekarang ak tengah menagis. first coz masalah aku sendirik. yeah!! rasa dye sakett gle. sangat saket. aku tgk fone pon. rase nak baling je fon. yang aku tahu nages.siyes macam bangang nages. mate da macam amoi. tekak da saket. pale dah pening nak meletup. second sebab ak bace blog kawan ak neh. ringkas je tulis dye. tapi tah la. aku dapat rase ape dye rase. serabut sngat. so!!! entry ne khas buat sahabat. sedikit coretan dari seorang sahabat kepada seorang sahabat.....

hobi aku kan...
if aku kat tempat kawan aku. first thing first aku akan MENAGIS. memang hobi aku nak menagis kan. kenape?? aku neh lembik org dye. so, ble aku nages all the negative feel n though also get away with my tears. ble aku berenti nages, i will look more stronger like everybody thinks bout me. yeah. i admit that everyone thinks i'm a strong gurl inside in fact only me n Allah know who i am.

jom kawen!!
kalau tanye aku la kan. aku nak kawen nak anak tapi bukan sekarang. sebab apa?? aku ada matlamat. aku tahu apa yang aku nak. belajar sampai ijazah dulu. then aku baru nak fikir. first thing first. lagi pon ku bukan darurat or sampai tahap wajib kawen kan. so!! aku boleh delay la kan mende tu kan. boleh x pas je konvo nak kawen?? gila gatal ar ko an. bukan gatal. tapi fikir masa depan. siyes aku cakap. tanya hati anda. adakah ini masa yang sesuai??

senang je kan...
kalau suh kawen nak je sume orangkan. kalau bagi tanggungjawab. kau nak?? kalau tanak tanggungjawab x yah gatal2 nak kawen. engat kawen itu just kawen je?? sila tampo diri sendiri kalau ingat masih x sedo diri lagi. sebuah perkahwinan itu datang dengan tanggungjawab. x mampu x payah. kalau mampu silakan. kau bukan hidup sensorang. idop berdua lah, kang masok dua tiga empat caner? sebuah tanggungjawab perlukan pengorbanan dan pengorbanan menjanjikan pahala...so think about it ok...

dialah pemilik hatiku...
kadang2 jodoh nie datang tanpa diduga. tengah sedap2 meloncat2 macam kanak2 riang tibe2 ade orang masok minag kan. fuhhh!!! mau gila pk kan. nak2 time kite x pk nak kawen kan. beela penah cakap kat aku " setiap perkara yang berlaku dalam hidup kadang2 Allah bagi kita peluang untuk memilih. kadang itu adalah nikmat dan kadang itu adalah hanyalah dugaan".  jadi sahabat, fikir2 kanlah. adakah perkara itu nikmat ataupun dugaan untuk menguji iman mu. jangan bersedih kerana setiap itu menjanjikan ganjaran. tanyalah pemilik hati mu yang mutlak...

bukan menolak jodoh yang baik...
fikirlah baik2 sahabat. doa dan tawakkal senjata kamu. u know urself better than me rite. so x kan aku yang nak decide keputusan idop kau pulakkan. terima kalau itu yang terbaik. tolak kalau itu yang terbaik jugak. setiap keputusan ada risiko yang dipilih. wahtever it is...i'm always there for u...ececyhhh


konklusi...
aku rase statement aku dah macam ke arah "janganlah kawen sahabat". haha. entah apa yang aku fikir itu yang aku taip. mungkin itu dah pendirian aku kot. hahaha. tp the truth is, ak harap ko x kawen lagi sbnrya. bukan apa, aku rase ko ade masa depan yang cerah. teruskan pelajaran. bukan aku nak suruh kau tolak jodoh yang baik tetapi risiko untuk teruskan pelajran semasa berkahwin semakin susah. lainlah kalau kuat semagatkan. that the best advice from me....

p/s: ayat aku macam kurang ajarkan...hehe...well that me :))

Ulasan