satu soalan untuk anda...

~soalan yang ditanyakan untyuk aku nie dah ditanya di matrikulasi lagi. mase tu ada Festival Nur Islam(FNI). perwakilan pelajar matrik ada lah bagi borang yang bertanyakan soalan yang sama. aku terkebil2 nak jawab soalan tu.last2 aku tolak tepi.aku fikir tapi x tertulis la pulak. masuk kelas matematik. cikgu firdaus tertengok kertas soalan itu. dia tanya kenapa aku x buat. aku gelak2 je. pastu dye cakap. "awak kena buat jugak lepas tu hantar atas meja saya esok petang sebelum pukul 4. kalau awak hantar yang ini x payah dah buat assigment bab 2 smapi bab 6. kire ini jadi assigmnet awak. saya baca konfem saya bg markah penuh". konfem aku teros jawab soalan tuh. huahua. tapi aku x jawab betol2 pon. ku banyak kelentong =,=". bagos kan dapat lecture matematik yang BAIK!!!

Apa yang korang nak capai dalam masa 10 tahun lagi?

~bila 10 tahun akan datang umur aku dah 29 tahun. masa tu da 2021.(insyaAllah, jika di pnjangkan umur). pertama-tamanya, aku mahu jadi seorang yang lebih baik inside n outside. tapi yang paling penting hati aku. aku nak kasi ubat, injection sikit. ubat pelali supaya kebal dan lali dengan dugaan hidup. kasi vaksin supaya x dihinggapi penyakit mazmumah. dan juga balut hati aku dengan keyakinan yanh mantap.

~keduanya, aku nak jadi seorang anak yg terbaik. now, i'm not gud enough. this is hard. very hard. i cried so many times bcoz of this.  i try and keep trying. but i'm not gud enough coz i know i can be better. this is problem with my heart.

~ketiganya, aku nak KAWEN!!!.  hahaha. bunyik macam gatal sngt aku kan. tapi beritahu aku, perempuan sejati mana yang tak nak kawen??. opkos aku nka kawen. tapi itu dtang dengan tanggungjawab. so be responsible la kan. bab jodoh aku kasi kat ALLAH, sesape pon buleyh kalo da jodoh. yang penting aku yang MENJADI yang terbaik sebelum MENCARI yang terbaik.

~keempat, aku nak balaja bahasa arab. kerana aku nak lebih paham. bkn stakat bace je. tapi alhamdulillah kat UNIMAS ne aku ley amik bahasa arab sebagai bahasa ketiga. aku da bley blaja la neh. hehehe. pasni kena blaja bahasa arab neh!!! kena berusaha!!!

~kelima, harta. harta akhirat dan dunia. harta dunia yang sedanya saja. kalau murah rezeki aku mungkin di beri peluang untuk berbuat baik. cuma aku harap aku masih tidak lupa diri bila sudah senang.


*saya x tipooo ok yang atas ne, yang kat cikgu tu aku tipo...hehe...sori cikgu ok ^,^







~ x rugi blaja jaoh bila kita pandai bawa diri, lagu ini buat anda semua!!! saya suka lagu ini. siap hafal lagi!!!...:))

Ulasan

  1. Salam ziarah
    nice vision
    i can't thnk of any, yet...huhu

    btw, suke gak lagu sayang kinabalu.Selalu dengar male version di Sabah ni, tapi tatau tajuk lagu pon.Haha.
    Mmg Kinabalu auda aura yg boleh buat 'hati saya rindu'
    ^^

    BalasPadam
  2. puding karamel~salam ziarah...
    ~better u think about it dear...:)
    ~rindu pada siapa ye..:)

    BalasPadam
  3. ^^
    rindu dengan kinabalu
    ada kedamaian pada keindahan ciptaanNya
    klo ke kundasang tak pernah bosan
    Dinginnya, indahnya, nyamannya
    pernah ke sabah?

    btw, sy pon share vid stacy tu^^
    sgt excited sbb baru tau tajuk lagu ni walau seringkali didengar

    BalasPadam
  4. x pernah ke sabah tapi saya sekarang di sarawak. di sini lah saya tahu lagu itu. menarik bukan budaya sabah n sarawak. mengubat sikit kerinduan di kampung...T,T

    ~share la untuk buat orang gembira kan..:)

    BalasPadam
  5. H.J...
    ~x la saya umo 39 nanty...huahuahua :P

    BalasPadam

Catat Ulasan

Leave Your Comment

Catatan popular daripada blog ini

hidup mesti kreatif!

ayat sentap, cinta & makan dalam

self-destruction