sejenak bersama ulat beluncas baca buku

~kegilaan mebuat kuiz. hahaha. test pasal buku. aku suka baca buku tapi bukan buku tekss. series bosan nak mati. aku lebih suka pada yang santai dan aku nampak. saje nak kenali diri sendiri...=,="



You are an outgoing person and very interested in others. You have many relationships that are important to you.
You are always willing to lend an ear to a friend with a problem. And you're even pretty good at giving advice!

Some may accuse you of loving drama, but you just seem to find yourself in the middle of it.
You are a true people person. You find the lives of others to be fascinating. You're up for hearing anyone's life story.

google translate punya versi (sila jangan gelak ok)

Anda adalah orang yang keluar dan sangat berminat dengan orang lain. Anda mempunyai hubungan yang penting kepada anda.
Anda sentiasa bersedia untuk meminjamkan telinga kepada rakan dengan masalah. Dan anda juga cukup baik untuk memberi nasihat!

Sesetengah orang mungkin menuduh anda mencintainya drama, tetapi anda hanya seolah-olah untuk mencari diri di tengah-tengah itu.
Anda adalah orang orang yang benar. Anda mencari kehidupan lain yang akan menarik.Anda mendengar kisah hidup orang lain.



You tend to have your feet on the ground. You think about what's actual, and you love facts.

You are a rational person. You like to think through ideas, and you like the thoughts that books spark. You are a person with a few deep interests. If you're drawn to something, you learn everything about it.You are a person who values your possessions. You tend to have fewer things but of higher quality.

google translate (janagn gelak sekali lagi boleh??)


Anda cenderung untuk mempunyai kaki anda di atas tanahAnda berfikir tentang apa yang sebenardan anda suka fakta-fakta.

Anda adalah orang rasional. Anda suka berfikir melalui idea-idea, dan anda suka pemikiranbahawa buku-buku mencetuskan.Anda adalah orang dengan kepentingan dalam beberapa. Jika anda tertarik dengansesuatu, anda akan mempelajari segala-galanya tentang hal itu.Anda adalah orang yang menghargai harta benda anda. Anda cenderung untuk mempunyai perkara-perkara yang lebih sedikit tetapi berkualiti tinggi.

Membongkar Misteri Dajjal



~buku along. baru neh aku rase nak baca. siyess menarik!!. jangan ckap isu neh dah lapuk dan x patut dibaca. tapi ada sesuatu yang menarik untuk dikongsi.

"jika benar tentang dajjal telah disampaikan melalui sumber mutawir yang masyhur dan bahawa dia merupakan salah satu tanda2 datangnya kiamat, maka merupakan salah suatu KEWAJIPAN bagi kita untuk menjelaskan  masalah ini kepada manusia terutama kepada keluarga dan kerabat kita. As Safarini Al-Hanbali berkata : "Merupakan suatu keharusan bagi seorang alim untuk menyebarluaskan hadis tentang dajjal di antara anak2, wanita dan lelaki."

Imam Ibnu Majah berkata:" Aku mendengar Ath-Thanafasi berkata: "Aku mendengar  Al-Muharibi - salah seorang ahli hadis berkata ;"Merupakan suatu yang patut untuk dilakukan menyerahkan hadis tentang dajjal ini kepada para pendidik sehingga mereka mengajarkannya kepada anak2 di sekolah2

(Ahmad Musthofa Al-Tahtawi,Dajjal Dan Peristiwa Berakhirnya Alam Semesta,hlm.9)


Pahlawan Islam Kontempopari



~buku kak n. kesian denga sepupu dia yang sorang neh nak mati sebab kebosanan. so, dia bagi pinjam buku ini. trimaaaasssss!! lub u so much lah. beberapa tokoh yang di utarakan seperti Hassan al-Banna, Syeikh Ahmad Yassin, Abullah Aziz Rantisi dan banyak lagi. sesuai untuk bacaan bulan merdeka ne kan. hehehe. sumething to share u ollsss..

"Allah meninggikan darjat orang2 yang beriman di kalangan kamu dan Allah menanggkat darjat orang2 yang dikurniakan ilmu pengetahuan beberapa darjat ketinggian"

(Al-Mujadaalah : Ayat 11)

p/s: tanak review banyk2 sebab aku x terer sngt tetapi ilmu yang dikongsi akan berpanjang ke liang lahad...:)

Ulasan

  1. zwan suka baca buku pasai dajjal.. saja nak taw apa misteri dajjal lahanat tuu.. HUHU

    MySuaraBlog: Kenangan Singgah Sahur

    BalasPadam
  2. @ZWAN SABRI

    very good point....buku neh sangat patut dibaca :)

    BalasPadam
  3. buku yang pasal dajjal tu mcm best je kalau nak baca..sebab baru tahu sikit2 je..nak tahu jugak pe yang misteri sgt pasal dajjal tu..

    BalasPadam
  4. buku dajjal tu nampak macam menarik je..

    BalasPadam
  5. @H.J

    @Ezad Skytech

    ~serius, buku ini sangat menarik!!! bacalah..(tibe eksaited suh korang baca..)

    BalasPadam
  6. wahhhh
    nampak best plak buku2 nih

    BalasPadam
  7. @KimiCnoL

    bulehh je...meh dtng sini..hihih

    BalasPadam
  8. salam angah:
    what a nice blog.. baru ni N singgah.. sblum ni nak je klik tak klik2 kat bloh angah ni.. sangat menarik.. keep it up ok.. good luck

    BalasPadam
  9. al masih. harap2 tk berada pada zaman kedatangannya.btw nice blog!

    BalasPadam
  10. @fahana_ann

    kak n sayng!!! mentang2 kite mention name dye kan...baru nak jeguk...btw..ur are my inspiration :)

    BalasPadam
  11. @Dosh Saleem

    ~terdapat pendapat lain dgn perkataan al masih...read this book then u will understand...thanks :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Leave Your Comment

Catatan popular daripada blog ini

hidup mesti kreatif!

ayat sentap, cinta & makan dalam

self-destruction