adakah engkau orangnya??

~dalam majlis ilmu itu. aku dibelakang. kau di depan. aku tengok kau. terdetik "kan bagus kalau kau jadik tangan yang membimbing aku ke jalan redhaNya". aihh,, ape ni?? aku memarahi diri sendiri. dalam majlis ilmu yang mulia boleh tengok2 orang. aku fokus semula.

___________________________________________

~aku pulang seprti biasa. menghadapi hari yang mendatang seadanya. tiba adik aku berkata "x lama lagi angah dah nak kawen. x ley dok kat umah." arrr???. terkejut aku macam nak tercabut nyawa. padahal aku xpernah ada apa2 sebelum ini. masakan adik boleh tipu dalam hal seperti ini.

___________________________________________

~petangnya ibu cakap dekat aku "ibu suka la si budak tu. baik sngat ibu tengok. cakap dengan ibu sopan". aku hairan yang amat. budak mana pulak ni. senyuman ibu memang gembira. aku baca dari riak wajahnya.

___________________________________________

~malamnya ayah datang dekat aku "tadi ada org datang. cakap nak dekat angah". memang aku rasa nak mintak nyawa masa tu. terkejut tahap cipan. ayah bagi sesuatu. buku fardu ain. ianya tertera nama kau dan ic kau. aku x pernah bercakap dengan kau. hatta sekalipun tidak. aku pegang buku itu dan x pulangkan balik. ayah seakan faham.

__________________________________________

~esok aku ke majlis itu seperti biasa. aku bawa buku itu. mungkin hati aku sedikit berbunga riang. kau pandang aku dan senyum. aku berlagak kool. hehehe. dalam hati aku "Ya Allah. sesungguhnya kau tahu apa yang terbaik buat aku...terima kasih Ya Allah"



p/s: cha ckp umur2 camni memang adat ar mimpi mende2 plek gini...muehehehe XD



Ulasan

  1. mimpi??
    mimpi ke btol2 ni jannah??
    excited akoo bace..sweet..
    huuu

    BalasPadam
  2. mimpi ke betul macam ni..?nampak swit je..ehehe

    BalasPadam
  3. @akoo pae

    siyess mimpi...bagon tido sengihh je smpi mlm...hahaha :)

    BalasPadam
  4. @H.J

    mimpi yg swett...sengihhh lagi neh...:)))))

    BalasPadam
  5. owh
    mimpi
    ingatkan betul tadi
    hehehehe

    BalasPadam
  6. oh dh cukop umo er??
    zahir musnah bagi yg mimpi ~

    BalasPadam
  7. @Hans

    kan bagoss kalo betol2...hahaha...kuat berangan betol =,="

    BalasPadam
  8. @sifu im

    hahaha...x cukop umo lagi sbb cam budak2 lagi...hahah

    BalasPadam

Catat Ulasan

Leave Your Comment

Catatan popular daripada blog ini

hidup mesti kreatif!

ayat sentap, cinta & makan dalam

self-destruction