aku sayang dia...awak??

hujan beserta ribut yang semakin menjadi2. jangn banjir sudahlah. mesty pacat pun semakin berkampung kat umah aku. btw, mmg umah aku banyak pacat pon sbrnya, baselah umah kat ladang. x heranlah aku kene gigit pacat. kene supply senjata ubat gigi bnyak2 ar neh.

Back To Topik!!!
~lama dah aku nak tulis entry ne. mungkin ini masanya kot. huahuahua. ada one of my junior tepon aku. junior yang aku pernah sayang sngat2. terlalu syang. girls ok. (aku nak kawen ngan laki ok). aku dengan dia sngat kontra. dia ayu sikit. aku ganas. tapi dia panas baran sikit. aku je tahan perangai dia. entah macm ada satu rasa sngat memamhami. sharing so many thing.muda 2 tahun dari aku. means dia spm tahun nie. one of my roomate mase kat shaks dulu.

mimpi itu bertandang...
~dan ada stu hari dalam bulan ramadhan masa aku form 5. masa tu cuti wekend so, balik rumahlah kan. aku mimpi yang junoir aku meniggal. siap aku mengigau menagis lagi. aku tersedar ade air mata kat pipi. aku sahur. memang x lalu makan. aku solat sementar tunggu subuh. masa tu aku menagis terok. sebab aku boleh rasa dia memang dah takde. dan2 tu jugak aku tepon umah dia. lantak ar kul 4 5 pagi kan.dengar dia angkat teros aku lega. means dia sihat walafiat lagi la.

mimpi iu mengajar...
~dalam mimpi itu aku menagis bila aku tahu junior aku tiada. aku menjerit sekali ala2 dalam drama tu "Kau sngat kejam, Tuhan".tataw la camna aku ley cakap camtu. mungkin sangat terkesan mimpi itu kot. last2 terjaga. masa aku solat tu. aku dudk atas sejadah. aku cakap sendirian. meninitik aku menagis bila bermonolog sendirian.

 "ampunkan aku Ya Allah, kiranya mimpi itu datang aku sangat terkesan. ampunkan aku kerana berkata begitu. ampunkan aku kerana aku hanya hambaMu yang lemah dan selalu khilaf. mimpi itu membuatkan aku berfikir Ya Allah. Kau tak kejam. In fact satu hari nanti aku pasti akan rasa kehilangan. kerana semua menda kat dunia ini hanya pinjaman. semua milik Kau. Kau berhak untuk ambilnya bila2 masa. Kau mengajar aku Ya Allah, halus caraMu. Aku tahu aku patut sayang seseorang itu hanya keranaMu. Bila aku hilang seseoarng itu aku tidak hilang arah. tatkala aku melalui saat itu, Kau tabhkan hati aku. pujuklah hati aku dengan 
CintaMu. kerana aku tahu hanya Kau yang kekal dan seharusnya Kau yang aku sepatutnya cintai".

As time past...
~aku makin membesar(ayat dewan bahasa dan pustaqak tuuu!). umur aku dipanjangkan Allah. aku ke matrik. aku jumpa seorang lagi kawan. aku hadapi situasi yang sama. tak sama dengan yang dulu. yang koya sikit otak, aku pon lebih kurang je. nampak seperti seorang yang tabah tapi hanya pada aku dicerita masalah. hanya depan aku dia menagis. aku ajar  hati aku seperti dahulu. sayangi seseorang kerana Allah. tatkala nak spm. adik naqiuddin kena operate jantung. aku stress. aku sayang adik. tapi aku tabhkan jua. semua milik Nya.

Pelajaran hidup..
~mungkin aku hanya hadapi perkara seperti ini dengan sahabat perempuan dan keluarga. x penah lagi dengan laki. tapi aku sngat berharap. bila aku bertemu dengan seorang lelaki. biarlah rasa seperti ini aku alami. bukan hiperbola cinta itu indah dan bahagia sahaja. aku akui berkata lebih mudah dari melakuknnya. tang nak prktikkan ilmu di dada. mak oii, susah nak!. sakit yang berbaloi sebenarya...

Ulasan

Catat Ulasan

Leave Your Comment

Catatan popular daripada blog ini

hidup mesti kreatif!

ayat sentap, cinta & makan dalam

self-destruction