Langkau ke kandungan utama

aku da tahu da.....

sape bace entry aku smalam??? angkat tangan!!!...fuu~~ tade pon. hahaha. tape2. aiman x kesah. tp smlama aku sedih sngat. engat x statement aku yg neh??? x engat sila bace ka bawah ye....
~pastu aku nages. terok! knape?? kawan aku sudah meniggal dunia. Ya Allah!! aku menagis kerana bila  masa aku akan pergi?? aku nages kerana aku kehilngan kawan tapi aku yakin dia lebih baik disana. dia sngat baik. terlalu baik. aku harus redha. tapi persoalannya. aku!!! bukan aku takut mati, tapi aku takut bekalan untuk aku bawa mati x cukup. bukan aku syang dunia tapi aku syang iman di dada yg tipis x mampu nak bawa aku ke syurga..
~pas tu aku baring nak tido. cam bse aku bace buku sebelom tido. pah ceroh dok ulang muke surat same. baco tp x paham. last aku denga radio ikm.fm. mase uh ade talk show. tajuk dye pasal KEBIMBANGAN. aku denga je la. tadohh. tertarik dengan ulasan penceramah itu...

 kenapa orang takot mati?? syangkan dunia. itu salah satu sebab. kerana kita tahu kita bersalah. macam budak kecik. bila dia buat salah dia takut nak balik rumah. takut mak marah. sama macam kita. kita takut mati sebab kita tahu kita bersalah. kita da buat ALLAH mrah jadi kita takut nak kembali 

~pastu aku tido. bantal da basah dengan higos, air mate, air lior. fuu~~ pnat!! konklusi, aku memamg takot mati sbb aku  da buat slah. sebab tu aku menangis. selok pulak tu...aku tulis kat fb...

 aku alpa Kau ingatkan,
aku berdosa Kau ampunkan,
aku menagis Kau ada disisi ku,
aku lemah Kau kuatkan aku...

~aku hanya manusia biasa~





♥ para ulama tasawwuf menyatakan,seseorang yg ingin merasai kemanisan iman hendaklah brusaha mengingatkan dua perkara serta mlupakan dua perkara: ♥

INGATLAH 2 PERKARA :
1.kebaikan orang kepada kita.
2.kesalahan kita kepada orang.
......
LUPAKAN 2 PERKARA:
1.kebaikan kita pada orang.
2.kejahatan orang terhadap kita



Ulasan