Langkau ke kandungan utama

Monolog Seorang Aku....


Selagi nafas nasih teratur...
Semampu akal untuk berfikif...
Seteguh karang dilautan iman...
Selagi itu monolog ini tidak sunyi...
Monolong buat diri dan hati...
Liar pena menari selembar karya...


Monolong tidak kenal erti rehat...
Mentafsir pandangan mata...
Diterjemah oleh minda...
Terzahir oleh fitrah...
Seringkli butir sejernih mutiara gugur...
Dek monolong yag membekas di sanubari....


Dilihat riwayat insan lain...
Tetap hati ini membekas...
Aku bukan apa2 pada mereka...
Tapi hati ini terkesan jua...
Sakitnya mereka, sakit ku jua...
Tawanya mereka, tawa ku jua...


Layakkah aku membandingkan aku dan mereka...
Tuhan yang Esa Maha Penyayang...
Setiap yang berlaku tersirat hikmahnya...
Sesukar mana aku, ada lagi sukar...
Seperih mana aku, ada lagi yang perih...
Derita hati ini, ada lagi yang menderita...

Jangan jadi orang yang dibenci Allah...
Jangan jadi orang yang putus asa dengan rahmatNya...
Jangan jadi orang yang lemah semgat jihadnya...
Ahhhh...terlalu banyak JANGAN...
Alasan dicipta membela nafsu sendiri...
Bilakah diri ini akan berubah....

~Ana Jannah~
10/01/2011
12.10 pm
Meja Ajeerah

Ulasan

  1. kenape cedih ni sayang?
    haiyyakk... u nak i amik flight g gambang benti dpan blok c1 ke? jgn cedih2...
    btw jannah tdo kat bilik ajeerah ke? huhuh, ajeerah tu schoolmate org la jannah, km slm kat dia ye

    BalasPadam
  2. hehehehe...cepat la blekk...ulrite dear..:)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Leave Your Comment