Langkau ke kandungan utama

sejenak~


Sejenak aku di Masjid Al-Mutaqqin..
Di penjuru itu..muslimah sedangmengalunkankan kalimah suci...
seraut wajah yang tenag...seperti bacaannya yang teratur...
Di sudut sana..muslimah itu sedang membaca novel "Impian Palestin"...
novel yang menarik untuk renugan bersama...
Di bawah kipas itu...muslimah itu sedang membuat tugasan kuliah...
tak mahu bertangguh agaknya...beralaskan rehal....
Di tangga itu...laju jari-jemari muslimah itu menaip msg...
pasti ada urusan yang tak selesai lagi....
Di tengah ruangan solat...tunduk seorang muslimah menadah tangan...
butir2 jernih laju mengalir dari hujung matanya...
Di rak buku itu...kelihatan muslimah yang rajin...
Cantik susunan buku yang diaturnya...cermat sekali...
Di ampaian kain telekung...terlihat pula muslimah yang prihatin...
Semoga keikhlasannya berbalas dengan pahala...
Aku toleh ke kanan...muslimah yang teraut wajah kepenatan...
mengambil masa sebentar untuk tidur...masih bertelekung...
Aku toleh ke kiri...tergambar muslimah celik IT...
sedang update blognya...renungan dan muhasabah bersama...
Di hujung sana...terlihat si kecil molek...
terkial2 pakai telekung dengan rakan...
Di balik tiang itu...sekumpulan muslimah rancak bercakap...
dengan tafsir Al -Quran ditatap bersama...

Dan aku...masih dibelakang...
memerhatikan orang dan diri sendiri...
Begitu banyak aku belajar di sisni....
Terima Kasih Ya Allah...
atas jemputan ke Rumah Mu ini...

~18 Zulhijjah 1431 Hijjrah~

Ulasan