apabila fitrah menjadi U-turn......


hari ini ana terasa mahu menulis..bukan la taip....hehehe...ana mahu menunaikan janji ana pada rakan ana....menulis blog ni kepada si sahabat penyenjuk hati ini....pernah si rakan mengadu pada ana...."kenapa aku suka kaum hawa yang sejenis dengan aku ha???".....

Terkejut....
Ya Allah...masa tu ana sangat terkejut....tidak menyangka....ana cuba menerima hakikat....ana juga tak boleh salahkannya 100%....mungkin ada yang menyebabkannya berfikir begitu.....hakikat dunia akhir zaman makin hampir....rakan yang kelihatn seperti biasa....seperti wanita lain....rupanya ada sesuatu yang tersirat di hatinya....


Perwatakannya....
agak ganas macam lelaki.....cakap pun ganas...hehehehe....ana layan je...tapi masih tahu agama n solat...masih memakai tudung walaupun berbaju lengan pendek...kadang2....erm...bab tu ana tak nak sentuh....

Luahannya....
ada dia menyatakan perasannya pada laptop ana...ditulisnya segala rasa mengenai si perempuan yg diminati nya...ingin sekali ana postkan di sini...tapi dia x mahu...x pe la...ana hormati keputusannya...ana juga bertanya lisan....mengapa....bagimana....bila...dan sebagainya...menjadi pendengar adalah lebih baik....nasihat perlu datang darp fikiran yg waras....

Ana pula....
tetap melayannya seperti biasa....hari2 yg berlalu....ana perasan juga yang kawan ana selalu memerhatikan si perempuan itu....ana cuba alihkan perhatiannya...jangan terlalu layan perasaan....tatkala sedang itu syaitan sedang bergelak ketawa dengan kelalaian kita.....

Satu hari....
dia berkata pada ana "aku x ley suka kat pompuan, sbb satu ari nanty ak nak kawin ngan laki gak"....lega juga ana.....sepanjang ana hidup...pelbagai kes sebegini ana dengar...di asrama.....kawan2 di kampung....masa itu ana terfikir...kenapa????

*melihat mimi,pyqa,cikin n fazira terlena di katil ana....x pe la...layan tetamu itu dengan sebaik2nya.....memberi bukan bermaksud berkurang....tapi lebih bertambah......:))

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

hidup mesti kreatif!

ayat sentap, cinta & makan dalam

self-destruction