lama sudah........


hai semua......huhuhu. lama sudah tidak diupdate blog ini. kerana apa??? sibuk? tiada idea? malas? semua nya ada...huhu. seribu satu pengalaman hidup berlalu setiap hari. kadang2 aku tersenyum.....huhuhu. aku terima hidup aku seadanya. aku gembira dengan hidup ini. semuanya sudah terlalu sempurna. sungguh aku bersyukur......:)



esok ke kem bina insan. anjuran kemas maran. merangkap tmpt ak blajar jahit. suka sangat. berharap sesuatu aku akan pelajari disana. tapi ada sesuatu yang aku agak terkilan. tapi x per. lumrah alam. huhuhuhu. nak kemas beg. baju x cukup. kalau masa kat asrama. x cukup baju je, pinjam kat kawan. macam satu kebiasaan. skrng x ley da. duduk umah. sume baju sendiri da. huhuhu. klu x cukup gi sebat lak baju ayah.....mmg anak yang baik...;x



al kisahnya facebook.....


hahaha. sebuah laman sosial yang bisa meragut iman aku. aku mula2 buat fb bila didesak kawan. ok....aku mula mencari info. ada la sebuah artikel pasal status hukum fb kat laman web ustaz zaharuddin. aku baca dan memahami. mula2 aku buat ak ckap niat untuk cari member. x mo lagha2 ney. masa berlau. aku tenggelam jua. Ya Allah...aku x tahu apa dalam otak aku masa tu. pantang ada masa....kejap2 fb. cam org giler jew. sampi ble da smpi tahap kronik. ak da lupa tanggungjawab ak. mmg waktu tu aku macam lupa diri n segala2 nya.....



smpi satu masa aku terdetik. Allah masih sayang aku. aku sudah jadi hipokrit pada Allah, diri sndiri n masyarakat. Alhamdulillah....aku kembali. bukan nak bangga. tapi bila dikenang kembali. aku cukup menyesal. dunia ini sangat mencabar. cuma aku yang lemah. aku perlu kuatkan iman di dada.



sekarang ni, ak masih lagi dengan fb. tapi aku cuba hadkan. cuba mengawal tutur kata. tapi kalau bab ngutuk member sndri masih ada lagi. aku ney jahat juga org nye....huhuhu. tapi aku sedaya upaya untuk tidak mengaibkan member. kalau bab koya n ngarot mmg ak le no satu....huhuhu. tapi ak masih cuba menyelitkan sedikit dakwah. meskipun sepotong ayat.


*sedang berusaha menghabiskan buku La Tahzan.......ske ngat....:))

Ulasan

  1. HUHUUH...sme r...org rse trlalai dgn fb..sedeyhhh

    BalasPadam
  2. siapakah gerangan tanpa nama ini....huhuhu.....x mengapa...kita hanya manusia biasa yang lemah hanya iman di dada yang menentukan

    BalasPadam

Catat Ulasan

Leave Your Comment

Catatan popular daripada blog ini

hidup mesti kreatif!

ayat sentap, cinta & makan dalam

self-destruction