Langkau ke kandungan utama

dunia blogger.....




tergaman aku...sebak di dada...menonton abph.....persembahan nazrey, munif dan rabbani.....dedikasi khas buat Allahyarham Ustaz Asri....betul2 menggongcang tangkai jantungku....tidak tahu mengapa...mengalir airmata aku...kehilangan seseorang yang betul2 aku sanjungi.....teringat aku pada mula menerima berita ini.....tidak percaya...kembali ke rumah....melihat sendiri sendiri berita....iya....beliau telah pergi Rahmatullah...ketika itu aku sedar....kematian itu perkara yg paling dekat dengan manusia....

*sekadar cetusan rasa aku....



aku baru dalam dunia blog ini.....suka lalu lalang di blog orang lain....pelbagai ragam....cara penyampaian...maksud yg ingin disampaikan....aku suka follow beberapa buah blog yg aku kira menarik untuk dibaca...dari aspek agama, politik, ilmuan dan sekadar blog suka2...suka untuk aku kongsikan beberapa blog yg aku kenali....


blog kepunyaan sepupu aku....insan yg mula2 mendedahkan aku pada dunia baru ini...penulisan berdasarkan pengalaman hidup seharian...diekstrakkan lalu diambil pengajaran....ditulis kembali untuk renungan bersama....insan yang begitu positif mengenai hidup...banyak berkongsi ilmu dengan ku....bertapa aku menghargai dorongan yang diberikannya kepada aku dalam menempuh hidup yang serba mencabar ini....


blog kepunyaan abg fasi di UMP....mengenalinya ketika program sekolah....datang sebagai fasi....first impression org terhadapnya mmg terok sngat.....masa berlalu...pelbagai perkara kami bualkan...persepsi berubah...berhubung di ooVoo....ternyata pemikrannya tidak seperti penampilannya....gaya penulisan yang agak kasar bahasanya.....mungkin kerana lelaki....lebih banyk mengutarakan persoalan drp pendapat sndri....memaksa otak kita berfikir untuk mencari jawapan yang selari dengan ajaran ISLAM....aku suka cara pembawaannya kerana sesuai untuk golongan muda yang keras hatinya....


blog kepunyaan seorang akak yang aku temui dalam salah satu siri hidup ku....kehidupannya yang biasa sahaja....tetapi ada sesuatu yang luar biasa untuk dikongsikan....cara penulisan yang santai...lebih kepada penceritaan hidup....pendapat peribadinya dalam sesetengah isu....aku membandingkan pelbagai reaksi manusia yang merujuk kepada sesuatu isu....membantu aku mengenali fitrah manusia.....tetapi aku suka kepada keperibadiannya....tempat berkongsi....


blog kepunyaan abg fasi UIA....juga mengenalinya semasa program sekolah... seribu satu kami kongsikan...perwatakan yang berbeza dari Manuskrip vita...tetapi membawa mesej yang sama....Islam...blog yang memaparkan bukti yang kukuh dalam mengutarakan sebarang pendapat....aku suka...sesuai bagi sesiapa yang ingin memantapkan ilmu agama....mendapat lebih kefahaman...penulisan yang lebih berhemah.....

Itulah cebisan antara blog yg aku kunjungi.....apa2 pun kita perlu berhati2 dengan dunia blog ini....tidak semua perkara dalam dunia blog itu betul...yang penting kefahamn mengenai sesuatu perkara....mengapa begitu dan mengapa begini....


*aku kerap menangis kebelakangan ini...mengharapkan secebis kekuatan untuk berubah...tetapi aku gagal....bantulah aku....Ya Allah.....




Ulasan