another bookzzz....:)





















ha....ini la buku aku baru habis baca...macam biasalah dipinjam di library maran....makseh akak library...:)

wanita teladan istri-istri, putri-putri dan sahabat wanita rasulullah saw...

buku ini ditulis dalam bahasa indonesia. tapi masih boleh di fahami oleh rakyat Malaysia lagi. buku yang menceritakan perihal isteri, anak dan rakan baginda. dalam banyak2 kisah saya ingat satu kisah mengenai hindun yang satu masa di zaman jahiliyah telah memamah jantung hamzah. tetapi meski sebesar mana dosa yang dilakukan Allah telah memberi hidayah padanya. banyak lagi kisah yang menarik. Rasulullah telah menunjukkan contoh suami, ayah dan sahabat yang begitu mulia pekertinya. Aisyah juga pernah protes terhadap baginda dan bacalah kisah selanjutnya. klu komen buku ney smpi esk x habis....huhuhu :)

muntakhab ahadith

ini satu lagi buku aku pinjam. tebal betol buku ini. tetapi kisah disebalik buku ini sangat menarik. aku mula pinjam buku ini pada tahun lepas. aku pinjam di bilik KKQ. macam biasalah masa di asrama aku hanya membaca sebelum tidur. dalam sebulan aku pinjam. aku terpaksa pulangkan balik sebab masa tu dah nak spm sngat2. kalau boleh nak habiskan takot x leh jumpe buku ni lagi. berat aty juga masa tu. terpaksa pulangkan. pastu aku pon meneruskan hidup macam biasa. masa mula2 pergi library maran sbb nak daftar jadi ahli aku pon terjumpa balik buku ni. rase macam nak menjerit je kat library tu. gembira sangat2. aku pun meminjam lebih kurang sebulan nak habiskan. akak library tu pon tanye ble nak abis. skng ney pon x abis lagi.

*" jika aku tidak ditunjuki oleh tuhanku nescaya aku termasuk dalam kaum yang sesat " (Al-An'am,ayat 77)




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

hidup mesti kreatif!

ayat sentap, cinta & makan dalam

self-destruction