meniti kedewasaan....

salam buat semua....
"sarah ble x aku x nok jadi org dewasa?" tu soalan aku pada nadia yg aku panggil sarah. gelaran kerana dia bila kami berlakon dia jadi sarah dalam citer Nur Kasih. sebijik plak tu. "ummi nie orang pandg ke dpn. hidup mesti diteruskn" jawapan rakan karib aku. rakan ku memnggil aku ummi kerana aku suke membebel mcm mak tapi islamik la sket. " kak n ble x org nok msok skol smule? " tanya ku pada sepupu aku. "org kan mesti besor mase skola da abis. dtg plak mase lain" jawab dye plak. "angah suke la da abis spm?" soal mak ku. "x suke" aku membalas. "kenape?" tanya mak ku kembali. "mase skol x yoh pk hal duit, mkn n so on" jawab ku. "angah makin tua, kena blajor nak hidup" jawabnya. teringat aku pada ayahku. " ayah sekarang da 40 tahun lebih. lagi berape tahun ayah nak hidup. nak jage anak2 ayah. kalau angah x boleh nak jage diri sekarang, tak tahu nak hidup nanti macam mana kalau ayah da takde." pesannya yang sering buat aku sebak. mungkin ini masa aku untuk hadapi realiti hidup. mungkin agak sukar bagi aku pada peringkat awal. tapi aku berharap aku dapat belajar dari pengalaman hidup...

*hidup ini tidak akan sunyi dari kegembiraan, kesedihan, pengorbanan, kehilangan dan seribu satu rasa :))

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

hidup mesti kreatif!

ayat sentap, cinta & makan dalam

self-destruction