Catatan

Tunjukkan catatan dari September, 2010

we love each other.....

Imej
hai sume....rindu ngat nak tulih blog...kelas teknologi maklumat skrng ne....silibus abis...update blog la...huhuhuh....dye block facebook...adeshhh....nak menulis coretan hidupku....alkesahnyer...jengg...jenggg....jenggg....



TUTOR 1H05....
satu tutor yang banyak mewarnai hidup ana...selaku penolong yang kuat mintak rm5...huhuhuh...kate nak fotostat nota.....banyk berlaku....buka puasa sama2....gado2... Karnival Sains.... haihhhh.....semgat gler kot mase nak wat preparation....ram sbg ketua....amir sbgi penolong...ana sbgi bendahari...muke chop duet kot...huhuh....fatinah sbg setiausaha....bnayk kami lalui...wat model...game...dapat tajuk "effect of srtychine in neuromuscular junction"....tajuk last skali...ana baru blajar tadi kot...huhuhuh....ana nmpk kerjasama...yang sememgnya kurang sebelum ini...bersyukur yg x terhingga...meyiapkan vedi0 dlam satu jam je...idea datang...teros buat....kan senag...huhuhuhuh



SAAT PENENTUAN....
bedebar kot mase ne....huhuhuh....mmg ar kerj…

hari-hariku.....:))

Imej
ermmm nak tulih ape ye arini??? pe kate sesuatu yang santai sket...hehehehe...ari yg indah....Alhamdulillah....semua berjalan lancar...huhuhuh....gembira kot....trademark ana.."kot"....huhuhuh...tah sape la ajor ana.....

ESOK!!!
pagi basoh baju...jemur baju....balik rumah...huhuhu....tapi kejap je...huahuahua...pegi pagi...blek petang...mentang2 matrik dekat je ngan umah...hahahaha..amik kesempatan....amik segale harte karun tok ari raye lak....hehehe...semangat nak menag ne....merancang untuk hari esok...supaya tidak terbazir...hidup hanya sekali...bawalah bekal untuk syurga abadi....

ARINI!!!
baru berlalu karnival sains.....besh....tapi yg tu ana nak citer len ari la...huhuhu...panjang ngat kot....gembira...tengkiu 4 mama...coz teman wat lab report kimia n biologi...huhuhu...free sket..tinggal tutor...chaiyok ana jannah...huhuhu...semgat buat diri sendiri....menghargai hari ini untuk dikenag hari esok....

...hiduplah seperti kamu akan hidup untuk selamanya...dan beribadatlah se…

syurga cinta....

Imej
satu perkataan yang abstrak untuk dihuraikan....haihhh....definisi yg berbeza mengikut pengalman dan nilai yang ada pada diri....



Teratak Syurga Cinta....
dengan tak sengajanya ana tengok cerita ini...masa nak berbuka puasa kat kafe c....episod last tu...ana x la layan sngat citer nie...tapi da rezeki...huhuhu...ada sesuatu yang menrik minat ana....

Ungkapan itu...
CINTA SYAITAN~irham suka pada syuhadah dan mereka buat hubungan terlarang...dan berkahwin disebabkan malu kerana mengandung....

CINTA JIN~irham suka syuhadah...tapi syuhadah menolak..lalu irham bomohkan syuhadah supaya suka pada irham dan mereka berkahwin....

CINTA ALLAH~cinta yang datang dari hati dengan iman...irham meyukai kerana agama yang ada pada syuhadah....lalu mereka berkahwin kerana cinta mereka kepada Allah...

Cinta Kita????
dimanakah cinta kita....ermmm...tepuk dada tanya iman.....cinta itu bermula dari Allah...kerana Allah itu pemilik segala cinta...cinta Allah itu bukan senag...dan ana jua masih mencari....cinta Allah…

new day....

it been a day past....
hopefully everything will be ok....
thanks to ram...
sudi bantu ana....
hari ini berlalu dengan pelbagai perkara....
permudahkanlah Ya Allah....
padaMu tempat ana bergantung,,,
huhuhuhuh.....
ambil mood pagi nak melalui hari yang medatang,,,,
senyumlah sellau.....:))

hari yang bermakna.....^_^

Imej
apa yang berlaku hari ini??? bnyk....pagi yang sedih...gara tangisan semalam....tetapi menjanjikan petang yang indah kerana bnyak ana belajar....Allah Itu Maha Penyang....Allah tahu apa yang terbaik buat ana...sesukar mana ujian yang Allah beri....Allah tahu ana sanggup harungi meskipun mulanya hati ini perit....sungguh ana bahagia sekarang....


Kawal diri....
jangan terlalu memikirkan sesuatu....lama2 akan megundang lagha....syaitan akan masuk...bukan x boleh...tapi biarlah berpada2....biarlah Allah tempat kita bergantung dan mengadu...tips untuk kawal diri kalau mood x baik....marah ke...sedih ke....duduk bersandar....tarik nafas panjang dan tahan...lepaskan sikit2...sebanyak 2 hembusan...dan yang ketiga lepaskan semua....InsyaAllah akan berhasil...berselawat dalam hati dan katakan pada diri..."aku kawal diri aku...bukan org lain"....


Tegas pada diri...
pada diri yang selalu dok main2...konon2 x ley nak fokus....tegas pada diri....lawan rasa malas tu....engat balik matlamat hid…

??????

Imej
ana dah lama x update blog ne....
dan ana tak tahu nak tulih ape skrng ne...
banyak menagis...down ngt rase...
semakin jahat...
teruk rasanya....
Ya Allah...ana sangat lemah....
bantulah hambamu ini....
ana telah banyak berdosa....
sukarnya....rasa diri ini hipokrit....
hati ini meronta2...sunyi...
isilah hati ini dengan kasih-syngMu...
ana mencari....

~masih menagis dan tak tahu bila nak berhenti~

al-kesahnyer raye taon neh....

Imej
haihhhh...lama suda x berblog...windooo lak...huhuhuhu....skrng ne tgh wat assigment kompozer... blur skejap...ana pun nak menulis...heheheh....1001 perkara terjadi...bnyk ingin ana kongsikan....tapi biasalah...time raye2 neh anak dara mmg akan sibok..ekekeke..pasan jap...hu~~


malam raya...
sampai kat parit ibrahim da petang...da nak dekat berbuka...nasib pak usu da ciap masak....bgoz x bapak sedare yg satu neh...hehehe...smpi2 teros...singsing lengan baju...haihhh...keje bnyk esok raye...da ciap umah atok uh kami kerjakan....online facebook la....hehehehe...berjemaah uh ngan mak sedare n kazen...tu la dunia maju...smpai kul 2 pagi...esok nak raye..



pagi raya...
org 1st bagon uh...hehehehe...x mo berebut tandas...lame sket mandi...niat mandi sunat raya...dpt pahala....ironkan sume baju kazen2 yg kecik...yg mak sedare...family....ley wat kedai laundry bak kate mak usu...solat raya....haihhh...first time kat johor neh.....gara2 lewat tido...da ngantok mse khutbah raye uh...adehh...hanya 4 o…

madrasah Ramadhan....

Imej
27 Ramadhan 1431


dikala pagi ana terjaga...
melihat alam...sinar mentari...
mendung senyaman udara pagi....
terdetik di hati....
ruginya ana....

dimbau hari semalam....
gelak ketawa...
senda gurau sesama rakan...
jam loceng menjadi harapan...
lalu pantas tangan menutupnya....

tatkala itu hati bermonolg....
terlambatkah ana....
tertutup sudahkan segala2 nya....
berdosanya ana....

suram pagi ini...
kesempatan itu berlalu...
bodohnya ana...
hilang dek nafsu sendiri....


tatkala solat subuh....
laju ianya mengalir....
disoroti erti ramadhan...
memberi impakkah pada ana????

~Ya Allah, masihkah ada peluang bagi hambaMu yang berdosa ini~