orang yang kata...



buat kesekian kali nya...aku ada blog lagi satu..kahkah...x de keje tambah keje an...wkakaka

~org kata aku boleh jadik kaunselor~
hoyeahhhh!!! jadik kaunselor cinta. jadik kaunselor masalah. pendengar yg bagus. kahkah. puji diri sendiri. dulu aku penah bercita2 nak jadik kaunselor. tapi ape kan daya. rezeki x ke situ. kelakar kan. bila tang nak nasihat org. kasi advice kaw2 punya. alih2 bila diri sendiri ade maslah. ape pon x boleh =="

~org kata aku patut jadi fasion designer~
yeahhh!!! menjahit is my passion. yeee, aku suka menjahit. snagt suka. aku blaja jahit baju masa abes spm. smapi skang aku buat bisnes dengn skill menjahit aku. dah terpikir dah raye neh nak tambah manik smpi x leh angkat lengan baju. kasi berat. aku selalu tolong budak fasion designer untuk kerja diaorg. kalau x pegang jarum seminggu rasa macam gatal je tangan.

~org kata aku patut jadik komputer programmer~
woahhhhh!!! yeppp. aku suka komputer. aku gila internet. assigment laman web aku buat sendiri. nak pecah pale main coding2. aku paksa rela modify blog org. lappy kena virus cari aku. lappy hang cari aku. mujur x buat bisnes lagi ngan skill komputer. mmg lapy aku x canggih mane. lapy turun temurun la katekan. bhahahaha. mujur ade kan. tu pun dah bagai aku test2 

~org kata aku patut jadi orang politik~
clap!! clap!! clap!!. aku suka cakap pasal politikus. aku suka untuk tahu hal semasa. suka untuk aku berfikir. aku suka bercakap. tapi tang tu aku x show depan org. malas. sebab ada yg dah menonjol. yeeee...mmg suka cakap dan ambil tahu. tapi sekadar itu saja. x ambil port nak debat x matang bagai. pemerhati yg aktif. mungkin itu aku kot...bwahaha

~org kata aku patut jadi ustazah~
syabassss mere bheta!!! mungkin sebab aku pakai tudung labuh kan. mungkin aku ada usrah. mungkin aku selalu gi forum. mungkin aku x layan konsert bagai yang pelik2. that not me. x kuasa aku nak layan. yeee, aku juga suka cakap pasal agama. aku suka untuk berbincang hal2 begini. kerana aku bukan jenis terima saja sesuatu hukum.

------------------------------------------

~yang aku pelik nya lah~
kenapa ye?. aku dah belajar sains tulen dari sekolah menegah smpi matrikulasi tapi aku x jatuh cinta pun kat bidang itu. aku belajar sebab nak lulus. padahal yang aku hadap dulu hari2 segala teori fizik, kimia, biologi. x jatuh cinta pun kat bidang itu.....hmmmm

~pernah terfikir tak~
aku belajar skarng neh konfem ke aku akan kerja bidang ne juga. aku bljar sains soSIALskrng, konfem ke aku dpt kerja dalm bidang ne juga??. pada asasnya, aku tak berharap akan dapat kerja dalam bidang ini. kadang2 rezeki kita x sangka2. mungkin aku x dpt kerja bidang ini tapi dapat bukak bisnes sendiri. yang penting, belajar dan belajar. ilmu Allah itu luas kan. 

p/s: mood study week x smapi lagi...wuuuu~~~

3 ulasan:

  1. hahaha.. syabas sahabatku.. bersyukur lah sbb Allah bg byk kelebihan.. gune lah sbaek nye yea..

    p/s : yg tang jahit ngn comp programming tu, nak belajar boleh.??

    BalasPadam
  2. kerja tu rezeki..x semestinye klu amik sains sosial dpt kj bidang tu jgk..
    well,our world is full of unexpected things..kan..kan??

    BalasPadam
  3. orang dah kata,

    kata awak plak?

    BalasPadam

nak komen? nak sentap? nak maki? nak puji?
aku tak kisah pon....
theee XD