aku ade pakwe..apehal??

~salam syang semua!!! hahaha. mod aku masih lagi hepy. pasai apa?? meh aku nak cerita siket neh....

Story moryyy...
~tadi haku pi terawaih. da la lambat. org da abes isyak aku baru terkial2 nak masok mesjid nak solat isyak. ne sume salah adik!!!. sebok ngat nak askem (tadek point nak slahkan adik). done with it. tibe2 sujud aku jadik panjang bile si aniq si chumel nek belakang haku. naseb si abng afiq pi tarik dye kan. siyess rase nak gigit je pipi aniq tu!! hahaha (kejam bunyik aku weiii). done with it. abess suma2 tu ape lag. melantakk la kan. mesjid da nak kasi makanan kite bedal je. hahaha. done!!

~ayah haku bile jumpe org kampong da x ingat dunia. aku tggu kat tangge masjid la. TIBA2!!!. aku nampak seoarng mamat yang aku snagt kenali. yeahhh!! itu dia fakrul. hahaha. membe kacip mase zaman hingusan. tibe2 teringat memori silam. tanak citer ar. dia senyum. aku ape lagi sengihhh ar. fine...borak2 jap...

aku : ko wat pe skang neh??
fakrul : tadek pape...gitu ar aku. (ape jenis jwpn neh)
aku : ko keje an??
fakrul : ha'ah. keje kampong je...
aku : ok ape dari dok melangok je kat umah...haha

~mase neh aku dok men mesej ngan cik aya....sebok nak suh aku wat resepi dye...hahaha

fakrul : msg ngan pakwe eyh??
aku : member ar...
fakrul : tak caye ar..tipo ar ko an
aku : ye ar...mmg pakwe pon. asal?? (sengih aku kalah kerang busuk)
fakrul : tgk!! muke ko tadek pakwe mmg tipoo la...
aku : pakwe aku taw ak ckp ngan ko...abes ar ko...
fakrul : org mane??
aku : ade la org jaoh...

~yeahhh!! tibe ayah aku datang...chowww dulu la...babak dlam kate plak ngan ayah aku...

ayah : tadi budak yang borak ngan angah tu anak...**** ke?
aku : si fakrul tadi tu?? ha'ah...same umo ngan angah. nape??
ayah : cehh...budak tu. taw nak mkn je. masok masjid x penah pulak tgk. time2 moreh dtang ar tu. nak mkan. mghrib, isyak x nmpk batang idong.
aku :....(aku gelak macam orang gila mase neh)...PANGGG!!!!...(makan sedas dari ayah atas pale)...=,="

the point is....
~aku memang SENGAL sangat dengan spesis manusia begini. apehall?? aku tanak kapel suke aty aku lah. malas aku nak sabit hukum segala. semua bergantung pada niat. x kapel bukan aku tanak kawen. phm?? . persoalannya ialah,

~aku msg macam nak rak bermakna aku masg ngan pakwe??.
kemon lah. aku masih ada ramai lagi kawan pompuan untuk aku msg ok. idop aku bukan ngan laki je ok. pompuan masih banyk. lain la kalau aku mmg dah kawen. wajib aku msg ngan laki aku biarpon dok sebelah2 (ade point ke??)

~adakah tidak trend bagai seorang remaja yang tidak berkapel??
fineee!! aku memang kolot, kampong, x trend. ade maslah dengan kau??. aku ade prinsip yg aku pegang ok!!. jangan nak samakan aku dengan manusia lain...

~adakah aku begitu cantik untuk lelaki minat aku??
eyhh!! muke aku neh x cantik mana pon. kalo lah cantikk pon x lame. x bawak mati muke aku yang cantik neh. ko x taw perangai aku lagi "CANTIK" dari muke aku neh...hahaha

~apehal dtang mesjid nak makan je??
ok fine. aku bukan sesape nak menilai amalan kau kan. tapi boleh x jadik manusia yg bersyukur sikit? dah alang2 dtng mesjid uh solat lah sekali., kalao terwih uh sunat tanak buat tape. yg wajib uh x tataw la weh. ok!! ape kate kita pk positif!! dia dah solat kat umah kot...

~boley tak aku nak tipu sunat??
pandai ko buat hukum ye. sila tampo diri sendiri. bak kata cha mmg adat time umo2 camni org tanye pasal pakwe. so!! bagi megelakkan kesengalan aku yang melampau . baik aku cakap ade pakwe. senyap teroskan. tadek bising2 nak intebiu aku. sekarang aku ade pakwe. name dye...Yusuf...pandai x aku reka. muahahaha


itu saya dan itu yusuf...x caye ke?? hihi


10 ulasan:

  1. haha,bgos py tipu..
    meh ak tamo bg pihak ka nak??

    BalasPadam
  2. hahaha tbe2 muncul watak yusuf..
    *akoo suke name yusuf =P ttbe~

    akoo takde pakwe gak.hahah

    BalasPadam
  3. lorh..kantoi nga ayah..tu sbb....

    BalasPadam
  4. @shue
    hahaha...buley2 je...lg bnyk lg bagoss...hikhikhik :P

    BalasPadam
  5. @akoo pae

    hahaha...saya suka nama yusuff...tu pasal saya amik nama tu...hihih...

    p/s:akoo bek awak ngaku ade pakwe...org x bising n awak x sengal...hahaha

    BalasPadam
  6. @H.J

    hahaha...takde makne kantoi ngan ayah ok...ne nak jd spesis x caye jugak la tu...hahaha :P

    BalasPadam
  7. @Ana Jannah
    wah ! nak ik0t taktik ang gak ah jannah pasni.sah x dak 0rg tnya dh pasni. haha

    BalasPadam
  8. @kEm aLi

    hahaha...buleyy jah...hohoho :)

    BalasPadam
  9. standard ar manusia normal, mmg ade kesengalan masing2.

    BalasPadam
  10. hahaha....layan je la dengan setiap kesengalan manusia kan...:))

    BalasPadam

nak komen? nak sentap? nak maki? nak puji?
aku tak kisah pon....
theee XD