ini cerita semalam....

~yeah!! hari first puasa. sonok ke?? biasa2 je. tapi azam ramadhan?? simpan sensorang. hanya aku dan DIA je taw. x best la rahsia bagitau orgkan. theee XD

Back To Topik!!!
~semalam..iatitu 31 julai 2011, bertempat di Megamall Kuantan. manusia2 ini iaitu jannah,dayah.tirah n ame (sian je ame sorang laki..haha). cerita bermula bila haku tggu bas nak kat 2 jam baru nak smpi. rugi betol x bawak buku. memang buang masa la tgk jalan je 2 jam. smapi kat kuantan jumpe dayah kat kompleks sukan. ckp kat pintu gate, sentap aku tgk pompuan pakai purdah. erkkk?? dayah ke. bukan!! rupenye kat gate belakang. ceit!! melantak lu kat Deli kafe tggu datin atirah yg HOT!!! ala datin biasalah lambat kan. muahaha. ame x smpi2 dengan  motornya. korang nampk je aku tudung labuh segala kan. sekali kau aku gelak  memang x engat duani. kan tirah smpi x denga fone aku sendirik bunyik. harhar

Babak Dua....
~yeah itu dia. ame smpi. nak buat ape?? carik kontek len aku dulu. spek ilang kat mane tah. ye ar mate aku beli cam sengget doploh sen je kan dayah. haha. lepas tu kite men bowling ar. harharhar. konon aku bajet best. nak demo kat ame. KONON!! yeah itu dia masok longkang. tape2 warm up dulu(ayat kaver diri sendiri). frust aku, si datin neh buat ayat sentap dye. "aku tanak main lah, dah terer sngat. kang korang kalah. asik aku menag je. nak kasi korang menang pulakkan" mak oi sayang!!! ade gak aku uli2 pipi ko macam tepung gomak kang. harharhar. owh lupe, ame kidal kan. agak pelik sbnrya aku tgk. hehehe. keputusannay. AKU  no satu dari belakang. tahniah2!! hahaha. dayah dok tengah2. ame no satu dari depan. (sila pahamkan ayat ini)..muahaha

Babak Tiga....
~lepas main kita buat apa anak2?? yeah kita melantak lagi. suka nak melantak. aku nak kay ep cey. dayah n tirah mekdi. ame?? mekdi gak. ok!!! fine!!! tensen aku mekdi je. redho =,=''. lepas makan?? kita buat ape anak2. pi kedai buku. hehehe. aku kempunan nak buku Travelog Ramadhan. alang2 nak pose kan. keciwa!! x jumpa. paham x bila kita nak buku tu. kita nak jugak!!. sobsobsob T,T. lepas tu kita solat la. gelak2 je solat campak mane?? haha. mood bertukar bek sekejap. hehe. ala2 ustadzah. muhasabah diri jap. asik gelak je an. bila la nak nages muhasabah diri. kat surau jadik satu kejadian. bek ko tirah n dayah simpan leklok rahsia aku. hahaha

Babak empat..
~si datin atirah ne nak balik dah. pi beli barang2 dapo. ok, geli aku dengo macam ade anak2 tggu kat umah je. hahaha. mungkin ame ilang kejap mase neh. tu yg aku x suke bila pompuan jenajaln ngan laki. kesin kat laki yg kena layan otak pompuan. siyes x syok. x fell x nak bersupink2 ok. ok2 kesian kat ame, jum lepak makan askem. aku beli jagung besa punya.  yg len makan askem . mase neh aku blur, x phm nape si ame n tirah dok gelok2. aku x nmpk tang mane yang kelakar nye. dayah pon pelik. layan. ok, aku x bawak baju kelas. bukan sebab lupe tapi memang sengaja x bawak. sebab?? dayah n tirah taw..heee~

Babak lima...
~suma dah nak balik, tirah blik. ame balik. aku n dayah pi kedai buku kat luar mega. aiseman!! tutop keciwa. konon nak gi kamdar cuci mate tgk kain tibe2 cha plak tepon. suh aku beli syampo dia kat ecm. adoi. demi kawan (cewah ayat tacink uh). aku jalan sensorang pi ecm kau. nak rush bas pulak. bateri dah bunyik2 nak mampos. fine nak carik salon uh satu hal. tingkat 2 sayang oi. saloon SAND name dia cha!!. mase tu muke aku dah tegang bagai dah. saket kaki. jumpe senior junior mase skola. mungkin x rapat tapi at least bertegur sapa. mungkin eksaited jap. haha.. duet aku x cukup. tggu bank in. aku salah bagi no akaun plak kat cha. satu hal atm kat luar. kat dalm rosak. buley dak nak tumbuk2 skrin atm. nak tendang2 kasi ok? sabo je la wei. enset dah mati. ayah aku tepon x ley nak angkat dah. tensen mase neh. ase nak main puzzle2 je ngan enset. baling kat dinding pastu cantumkan. ley??

Babak enam....
~tepon ayah ngan publik. dye nak jemput aku. lega! tapi kena pi mega semula. pasal ape? ak x taw. jenoh!!. otw balik aku nak lintas jalan. ade satu pickup tgh tggu nak masok lorong. muke mmg tegang dah mase tu. tiba2 kat dalam pickup uh ade budak. budak pompuan yang berumur 4 tahon kot. dok mendagu kat cermin pickup pastu dengan gigi yang x cukup sebatang uh sengih kat aku. serius aku tersentap. ikhlas je wei aku tgk. otomatik aku senyum teros. then aku wondering lagi, org tua cepat stress sebab dah x reti nak senyum. ok, aku nak jadik budak2 semula ley?. smpai sane pi solat lu. aku nak cepat solat je ngan baju aku tu. x pakai kain sembahyang dah. bersih ape kan. turun tggu ayah. nasib aku baik. keluar je teros nampak ayah. untung!! adik nak kay ep cey. aku buat ayat eksklusif aku...

aku : adik nak kfc adik kena puasa penuh tahon ne. ley??
adik : boley (nada upin ipin)
aku : separuh hari pn x ley. phm?
adik : tapi angah kena cerita nabi hari2. sebelum tido ok?
aku : boley je

~padahal mlm td aku x cerita pon. ngatok snagt wei. penat gila. mungkin aku dah x taw nak cerita nabi ape. ok x kan nak buat cam cerita 1001 mlm yg boley reka2 je. tang bnyk part aku lupe. adoiii...

Babak tujuh...
~smpi kfc. tgh tgu jumpe seorang mamat neh. aku n cha panggil dia kenagan terindah. indah la sngat. naseb aku reject dia awal2. kalau x keciwa aku sekarang neh. hahaha. ok fine!!! dia buat x kenal aku. dulu siap borak2 pastu amik gambo bagai. x kenal lagi. da la salah amik order.aku neh hipokrit sket. mmg aku senyum je. tapi dalam aty aku, adeii. dah tanak engat kau dah. harharhar (gila keciwa atar aku kan). balik la umah wei pastu...

Teruk sngat ke??
~mase kat ecm aku nek lif. sume laki. aku sorang pompuan. blasah je la. aku nak cepat. malas buat muka takut2. ok mase tu lift senyap je. tade pape. masok 2 gurl neh. ok, mungkin dia seksi sikit kot. tanak describe. aku dok belakang sekali dlm lift. gurl tadi dok depan dekat ngan pintu. kira laki kat tengah2. mamat 2 org dpn aku neh mula lah buat ayat gatal. bunyik2 yg ase nak tampo je mamat uh. biarpon dia bukan buat kat aku. terase jugak kot. tapi mungkin slah gurl tu jugak kot.  aku terbatuk. x sengaja ok. tiba2 mamat tadi pandang aku. aku senyum je la. ok dia terase ke? wondering aku mase neh...

~kat mega aku nak pi solat asar. kuar surau ngan 2 gurl yang pakai purdah. sejuk aty aku kejap. haha. gurl neh jalan depan aku. tiba2 ade laki yang dok kat birai eskaltor dok buat bunyik kat gurl purdah. dok bagi2 salam la. ok fine, aku mmg wondering la wei. seksi kena, x seksi pon kena. nasib aku x kena la kan. kalau x mmg makan penampo aku la kan. hahaha

*entry x bergambo sebab csl cukyp syarat aku tadok kamere. yg len pon x bergambo.

p/s: elly ko memag nak suruh aku tulis baik2 pasal ko kan...hehehehe...jangan harap :P

2 ulasan:

  1. Terima kasih kerana berhajat membaca Travelog Ramadan. Dapatkan di pts: http://pts.com.my/index.php/ramadan/

    BalasPadam
  2. @syahrulnizam

    wah penulis buku terjah saya sendiri...trima kasih..:)
    insyaAllah saya dapatkn buku itu..:)

    BalasPadam

nak komen? nak sentap? nak maki? nak puji?
aku tak kisah pon....
theee XD