SLEEP....

BEING A STUDENT....

plizzz...i'm tired of thisss....
sleep in class is sooo good??
never for me....
angry with myself because....
of thisss.....

Ya Allah...
x kuminta semua ini...
macam2 perkara ku lakukan...
Bukan ku mahu merungut...
kerana ku tahu apa yang berlaku kerana hikmah yang ku x nmpak...
Bntulah ku untuk menghadapinya...
Kuatkan semangtku untuk melihat hikmah disebaliknya...

  • hingga kini ku bernafas...
  • sejuta nikmat ku terima...
  • ingin ku nyatakan...

  • begitu banyak hingga x mampu dihitung...

  • Ya Allah..
  • Kau begitu sayang aku...
  • tapi aku masih bongkak...
  • Bodohnya aku menilai dunia dengan nafsu...

  • Aku terlalu berdosa...
  • Jangan Kautarik nikmat ini..
  • Dalam aku kekalutan...
  • Kau temukan aku dengan seseorang..
  • Insan menjadi peneman kala kedukan...
  • ketawa kala gembira...
  • berkongsi kala keseorangaan..
  • mugkin aku terlalu sentimental..
  • tapi sungguh sayangku kerana Mu...

  • Nur Shuhada Samat~you're best friend i ever meet...
  • Maziana~you are the strongest gurl i ever known...

be the last...


hurmmm...nak citer gak...


now!!!


"i'm low self confidence"


owhhh..tidakkk!!!

ana bukan jenis begitu...sentiasa bersemangat...

itulah ana....tapi tidak sekarang...huahua T_T


menjadi kumpulan yang terakhir buat presentation englishh...

melihat yg sebelumnya...lebih baik...

ada dua pilihan....


menjadikan yang sebelumnya sebgai pendorong kerana mereka lebih baik...


atau


melemahkan semagat kerana kita tahu kita tak boleh buat lebih baik dari mereka...



SEMANGATKU!!!


kembalilah kepadaku...

kurindu padamu..

kerana itu pendorongku...

jangan lari dariku...

ku merayu padamu...

sungguh ku perlukanmu...

disaat genting ini hanya kau harapanku...

Ya Allah...permudahkan urusanku ini...

tawakkal ku di akhir usaha...


~hidup ini tidak akan lari dari 1001 kepahitan hidup tapi di situlah letaknya kemanisan hidup~

ana bersalah lagi...

mmg manusia x pernah LARI dari buat kesilapan...
dan ana telah melakukannya hari ini...
Ya Allah...biarlah kesilapan ini mengajar ana...

....TIDAK SEMUA PERKARA KITA AKAN DAPAT...

~hanya Kau penguat ana~
~maaf bagi siap yang telah ana libatkan~

first step...!!!


terniat nak menulis entri nie....sbb ana nak buat keje....tapi mals...!!!!...huahua T_T

Sejuk x ujan renyai2 + malas = mata lajuuu nak tutup.... (equation baru..hehehe)

Langkah Pertama....
hurmmmm...nie part yang paling susa...hadeiiii..klu da dpt langkah pertama...laju je nak buat yang seterusnya...kadnag2 tu da x reti nak berenti...

x tahu antara 2....
fuhhh...first step untuk negative...cepat je...cam solat...mate kate nagntok...hati ckp solat la...al kisah kerja...tangan ckp online facebook...cikgu ckp buat assigment keje yg cikgu bagi...kadang2 kite akan ckp..kejap je..pasni smbung blek.....x tahu antara dua...????

Tips....
~ana buat taw...insyaAllah jadik....tapi kne kuat...melawan nafsu~~ (nie part paling susa)....kne lwn gak....!!!!

1.ubah posisi...klu baring gi dudk...ku duduk berdiri...klu berdiri...gi berlari...heheh...siyes nie..kasi otot uh berjalan sket...

2.tarik nafas...baca taawuzzz..kadang2 malas uh dari bisikn syaitan yg x mo tgk kite wat bek...base nyar ana sebut kuat2...biar telinge dengar masuk dlam otak n proses...heheh

"Aku Berlindung dari syaitan direjam"

3.carik kekuatan...ana selalu baca doa ini....tapi bace doa sendiri yang kte phm lg bagoss...

"Ya Allah..Sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari kesulitan dan kesedihan. Aku Berlindung kepada Engkau kelemahan dan kemalasan.Aku berlindung kepada Engkau dari kekikiran dan berhati pengecut. Aku berlindung kepada Engkau dari belenggu hutang dan tertindas org lain"


4.terus buat...x yah pk panjang2....jgn ingat dugaan dunia....terus buat...percayalah...da buat...payah plok nak berenti...yeahhh!!!!

5.motivasikan diri...."klu aku siapkan kerja nie...nak belanja diri mkn coki-coki"...heheh...x kesah la pa nak bg kat diri sendiri....jadikan perangsang...tp berpada2 la..jgn siap btu ciput...nak rehat 2 3 hari...haihhhh....

~arini dapt buku baru,,,yeahhhh!!!! ^_^~

phone prank...???

hari2 yang agak tensen bagi ana...x phm nape....semakin bnyk no2 yg x di kenali masuk dlam tepon nokia classic ana yg x brape nak canggih manggih nie...

"Salam...boleh berkenalan??"...

"Awak nie jannah kan....?? "...

bertimbun2 miskol...geram...ase cam nak off je enset uh...

Kawan ana...
~dye gi amik enset ana...patu..biar je...tah bape lame si mamat uh ckp sesorang...abes kedit dak uh...hehehe..bkn slah ana....hohoh...geram tahap melampau...

~yg lagi sorang..ana suh dye jd pakwe ana sebentar...hikhik...tah pape si kawan ana nie gi marah kat laki uh...patu da x kaco...tp dtng plak no versi len...hadeiii...

Ana...???
nak buat apa??? layan??? owhhh man!!!...not my type la...msg2 nie...ana sndri un mals nak masg ngan kwn....tepon je la....pe tah lg ngan org yg ana x kenal...bce msg uh..klu ngarot...padam je...ada ana kesah??? nak kenal un wat ar cara yg cantik sket...jujur kew...tanye mana dapat no ana...tepi jalan ar...member tah yang ane stu la...hadoiii...(nie mmg ase nak bebel kaw2...biarr ar..)

Terfikir gak...
adakah ini gurauan rakan...nak test power kemuslimahan diri ini....hurmmm...biarlahhh...ana dengan prinsip diri ini....nak test power kew..nak gurau2 kew...kalau ana marah...jgn nak men2...heheheh...jual mahal??? biarlah org nak ckp apa...menghindari lebih baik dari merawat...kan3x....hehehe....

~begitu cantik dan baikkan diri ini sehinga jadi fitnah....rasa berdosa~

hari ini...


adakah hari ini lebih baik dari semalam....
supaya ana x jadi org tertipu....

tapi hakikatnya....
hari ini mmg lebih teruk dari semalam....
hari paling teruk...
bersalah...
sedih...
benciii....
penat...
x daya rasanya....

~mahu saja menjerit cam budak tu~
Ya Allah....

sakit....pain...

terlintas di fikiran ini semasa rakan ana bercakap pasal ulser kat mulut dia....hurmmm...ana katakan kalau ana....picit je ulser tu patu letak garam...huuuu...mmg sakit an..tp kejap je...patu ok la..sbb ana suka rasa sakit..cam tak betul la je an..org x nak sakit..ana suka plak sakit...hadehh..kne betul2 baru tahu erti nikmat sihat....


"sakit fizikal itu lebih baik dari sakit mental"


ayat spontan dari mulut kawan ana....ada benarnya katanya....neuron kembali bermain dan berkejaran dalam playground bernama otak....hurmmmm


Sakit Fizikal...

sakit pada badan la....x kira la parah ke...kronik ke....ygn penting...sakit fizikal kita terasa...boleh di ubati...berkat usaha n doa..INsyaAllah....akan baik...mmg perit kadang2...tapi baru itu kita akan hargai nikmat sihat...


Sakit Mental....

hurmmmm...gila??? sakit yang x nmpak...payah..


Sakit Hati...

hati yang selalu kosong...dari ayat2 cintaNya...melahirkan lg maslah lain yg lebih kronik...ustaz pernah ckap...hati sakit apabila...azan berkumadang...tiada rasa nak mepercepatkan solat...nak bertemu dengan Kekasih Hati....check balik hati2 anda....sakitkah???


Takut Sakit...

semua takut sakit...tp yg ana nak ckp...sakit untuk BERUBAH....mmg sakit...rasa seperi melawan diri...melawan kehendak diri....yang snagt gemar dilakukan...tapi terpaksa tinggalkan...nak berubah diri ke arah yang lebih baik....ana tahu sakit...tapi sesuatu yg jd jadi penguat...




Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu dugaan)?Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu sebelum mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang benar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahui-Nya akan orang-orang yang berdusta. [al-Ankabut: 2-3]



Ganjaran Buat Yang Bersabar...

mudah berkata...sukar untuk dilakukan...tapi bagi yang bersabar...


Sesungguhnya besarnya ganjaran itu dinilai pada besarnya bala’ yang menimpa. Dan sesungguhnya Allah itu apabila mencintai sesuatu kaum, maka akan mereka itu diberi dugaan. Oleh sebab itu barangsiapa yang redha – dengan ujian yang menimpa, dia akan memperoleh keredhaan Allah dan barangsiapa yang tidak maka padanya kemurkaan Allah. [Riwayat al-Tirmidzi, al-Albani menyatakannya sebagai hasan dalam Sahih dan Dha’if Sunan al-Tirmidzi.]


Sakit yang Nikmat....

percayalah satu hari nanti..kita akan tersenyum...mengenagkan kembali...bertapa kita bersusah payah...lebih baik sakit sekarang...dari sakit yang berpanjangan di akhirat...


SELAMAT BERJUANG DAN BERMUJAHADAH SAHABAT





kisah diari ku....

melunsuri sebuah kehidupan seorang remaja...
begitu banyak ana lalui...
dan ketemui seorang seorang sahabat...
kadnag ana tertanya2...
mengapa ana ditemuakan dengan sahabat ini..
dia begitu berbeza dengan ana...

dia selalu gembira dan tersenyum...
ana selalu menagis...
dia selalu blurr klau ckp mende simple...
ana yg jadik translator dye...
dia slalo tgk citer korea..jepon n what so ever...
ana jadik effected ngan dye...
dia selalu ckp...."jgn selalu menagis..nanty org x hargai airmata kita"...
ana mengis jugak....smpi dia da lali....

dia mengajar ana satu dunia yang baru....
dunia yg x pernah ana sedari...
dia mengajar ana kawan biar beribu...
jgn terlalu syang orag kalu org itu x syang diri sndri...
dia slalo ckp dye x reti nak nages or feeling2 cam ana...
tapi ana tahu...
ada sedikit rasa itu meskipun dia jarang mempamerkan kat org len...
mungkin dia sahabat ku yg paling pelik...
kerana dia sangat 'complicated' untuk ku fahami...
x seperti shabtku yg lain..kerna itu dia istimewa..

sahabat...
ku syang semua shabtku kerana Allah...
dan ku syang juga kamuu kerana itu...
terima kasih kerana sudi hadir memwarnai lipatan diari hidup ini...
sikap ku yg sngat teruk dan bersabar denganku...
mungkin ku x pandai meluahkan yg ku syang kat kamuu...
sbb mulut ku terlalu x reti bahasa....



ku mahu berhenti menangis....

mahu berhenti menangis....
menjadi lebih kuat...
tabah dengan ujian ini...
bukan airmata yang menjadi penyelesaian...
tapi akal dan iman jd pedoman...
al-quran n sunnah jd penawar kedukaan di hati...
sujud ku tempat mengadu...
Allah x kan ubah nasib diri ini...
Jika ana tidak berubah dahulu....
mahu jadi sekuat powerpuff gurl nie...hu~~~


sekuat platinum....seteguh konkrit....




airmata ini hanya untuk yang Satu...



secangkir luahan...


~adakah ini gambaran hati ini~


~cuba menyelimuti rasa hati~


~hanya terluah di saat ini~





~ayat-ayat cinta yang metenteramkan yang keresahan~



~usrah yang dirahmati Allah~



~semuanya ana belajar disini~Masjid Al Muttaqqin KMPh~


~hari yang sukar~rasa dah x berdaya~

diri ini disyangi....


sejenak aku berfikir...


Allah Sayang Aku....


rasa disayangi....

terima kasih Ya Allah....

tiada ungkapan yg mampu...

merungkai rasa hati ini....

berbunga rasa dihati...

hanya senyuman di bibir....:)

saya suka...^_^

hurmmmm...tekanan makin terasa...tapi malas nak meluahkan...biarlah jiwa ku santai sebentar....wee~~ (da brape x betol otak ne)

ku suka eyeliner n lipstik.....huhuhu
biarlah org ckp ana "girlish"...or what so ever...yang penting....ana rasa berkeyakinan....x berlebih-lebihan dalam bermakeup...bukan untuk melawa yee...juzz rasa..."high confiden level"...yeahhh!!!




ku suka susu segar....
my feveret.....klu x minum seminggu mmg x sah...ase x lengkap....pelik ngat ke ana suka susu...hahaha...biarlah...inilah daku....sihat dan kuat...weee~~~



ku suka alam semulajadi....
kalau di beri pilihan....ana lebih suka gi sungai...mandi...gi ngan adik nek moto...gi sg berkelah....wee~~~

ku suka baca buku sebelum tidur....
hehehehe...da jadik tabiat....tu pasal pakai spek mata skang ne...haihhh...yg penting bukan buku teksss...heheheh...camni la kot mse tido ngan bku...hehehehe


~biarkan apa yang berlaku ini akan membuatkan ku tersenyum satu hari nanty~