bertuahkah ana????


haihhh....manusia...mmg x pernah bersyukur dengan apa yang kita ada....

Dari Ibnu Abbas dan Anas bin Malik radhiallahu 'anhum bahwasanya Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Andaikata seorang anak Adam - yakni manusia - itu memiliki selembah emas, ia tentu menginginkan memiliki dua lembah dan samasekali tidak akan memenuhi mulutnya kecuali tanah – yaitu setelah mati - dan Allah menerima taubat kepada orang yang bertaubat." (Muttafaq 'alaih)
jeles ngat neh...
ana jeles...jeles ngan rakan2 ana yang belajar di uia...peluang mereka untuk belajar agama sngat luas....tersangat luas...hanya hati dan kehendak sahaja menentukan.....haih tu la....dulu mak suh blaja arab x mo....patu ble da besa camni mule nak menyesal....iya...meskipun rakan ana kata kat uia uh sme je cam kat universiti len......juz org yang hipokrit je lebih...tapi bagi ana...kat mana pun kita duduk....hanya iman yg menentukan diri....

main point nyer....tersangat jeles sbb peluang belajar agama tu luas sngat.....

Otak berfikir....
rugi betul la....x isi mase upu uh....adeh....menyesal yang teramat sngat....

Hati berbicara....
pastinya ada hikmah....dah nak dekat satu semester ana di kolej matrikulasi ni....banyak ana belajar....sesuatu yang ana x dapt belajr kalu ana belajar di uia....sesungguhnya Allah itu tahu apa yang terbaik buat ana...


Kesimpulannya....
ana gembira dengan hidup ana seadanya....ana x mahu mengejar sesuatu yang belum pasni sedangkan di depan mata tertinggal...pandaglah sesuatu dengan mata hati...InsyaAllah...pasti ada hikmah....jangan terlalu megatakan hidup sendiri malang...kerana ada org lain yang lebih sukar dari kita.....


BERSYUKURLAH......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nak komen? nak sentap? nak maki? nak puji?
aku tak kisah pon....
theee XD