Catatan

Tunjukkan catatan dari Ogos, 2010

niqab.....@__@

Imej
haihhhh...wase mak nulih lagi....arini ana x tido langsung....x taw nape....ngadap keje biologi yg perlu dihantar pada 7.30 pagi hari rabu 1 september....huhuhuhu....sblm masok pejabt uh....adehhhh....asam garam idop sbgai pelajar....results mid semmester yg x berape nak bagozz....

Al-Kesahnya....
aritu jenjalan ngan uda...nak beli kasut raye la katakan....patu ternampak seorang perempuan....x berkelip ana tgk...siap tarik tangan uda lagi suh tgk....dye pakai niqab....fuyooo....cantek glerrr....mmmg ar nmpak mate je n tangan je....tapi ana wase cntik ngat....huhuhuhu....ana masih manusia yg normal ye....ekekekeke....

fesyen...
haihh...ana da lali dengan fesyen zaman skng kononnya busana muslimah.....dan ana da lali dengan fesyen pakai baju adik 8 tahun punye....dan ana da lali dengn fesyen aurat itu hanya pada rambut je.....dan sgale jenis fesyen yg plek2 la....tu yg ble tgk org pakai niqab ana jadi jakun jap...heheheehe

Terdetik lak....
kan besh klu ana pakai camtu...huhuhu....tapi ble pk…

bertuahkah ana????

Imej
haihhh....manusia...mmg x pernah bersyukur dengan apa yang kita ada....

Dari Ibnu Abbas dan Anas bin Malik radhiallahu 'anhum bahwasanya Rasulullah s.a.w. bersabda:
"Andaikata seorang anak Adam - yakni manusia - itu memiliki selembah emas, ia tentu menginginkan memiliki dua lembah dan samasekali tidak akan memenuhi mulutnya kecuali tanah – yaitu setelah mati - dan Allah menerima taubat kepada orang yang bertaubat." (Muttafaq 'alaih)
jeles ngat neh...
ana jeles...jeles ngan rakan2 ana yang belajar di uia...peluang mereka untuk belajar agama sngat luas....tersangat luas...hanya hati dan kehendak sahaja menentukan.....haih tu la....dulu mak suh blaja arab x mo....patu ble da besa camni mule nak menyesal....iya...meskipun rakan ana kata kat uia uh sme je cam kat universiti len......juz org yang hipokrit je lebih...tapi bagi ana...kat mana pun kita duduk....hanya iman yg menentukan diri....

main point nyer....tersangat jeles sbb peluang belajar agama tu luas sngat.....

Otak be…

Travelog Haji n Travelog Dakwah......

Imej
Ya Allah....
titisan jernih itu mengalir kembali.....mengapa....hanya ana yamg tahu...tatkala 17 Ramdhan datang...terasa masa semakin singkat....kadangkala ana terasa tidak mahu bulan ini berakhir....Ya Allah....Kau jagalah hati ini....bantulah hamba ini....terasa mahu mencoretkan sedikit rasa ana....




Travelog Haji n Travelog Dakwah...
ana masih ingat....kali pertama ana dengar pasal buku ini dari cikgu biologi ana.....pn che anisah..cikgu tu masuk kelas ganti...jadi cikgu biarkan kami buat kerja sendiri...dan ana tengah buat latihan math....x amik kisah ngat pe yang cekgu uh cakap....FOKUS....hahahaha....dan cikgu tu pun bercerita mengenai buku itu...ana hanya dengar tak dengar...cikgu tu mmg islamik sikit...sangat penyabar...sayang sangat kat cikgu tu....:))





Perpustakaan SHAKS....
ana mmg suka baca buku....dan ana selalu pinjam buku...buku yang akan dibaca sebelum tido....dan mugkin sebab tu ana pakai spek skng neh....kes bace dalam gelap...kalau da khusyuk ngat bace....huhuhu....da satu…

seuntai ingatan....terimbau seribu kenangan....

Imej
Miss these moments:
~gado manje ngan ka
~gado btwol2 ngan ka
~mse mkn ngn ka,sokmo amek nsi byk2 ps2 ckp xlalu na mkn
~mse ka ske wat hot
~mse ka bg tazkirah
~mse mara2 ko bile aja ngaji
~mse smyng jmaah, ko ajak g sof dpn
~mse ko gelak,mmg selok
~mse ka ngajo sjarah n bio, tgn mst gerak2
~mse ko pkai tdg, susa na tgk tdg sting
~mse ak mara2 kalo ko tido lam kls
~n saat kte baek2 lps gado. masing2 wat muke gedix :D


SMS.....
sangat tacing....diberi kawan ana.....Ya Allah...rindu itu kembali....kuatkan hati ana....rakan di kala ana sukar....zaman persekolahan....rindunya....

Hidup perlu diteruskan....
haluan kami berbeza...meskipun jauh di mata....dia selalu dalam doa ana....mengharapkan terbaik untuk dirinya....ukhwah ini kerana Allah....perpisahan itu mmmg perit....yakin dengan takdirNya adalah penawarnya.....


Erti Sahabat....
penasihat ana....pendengar yang setia....tegur dikala ana salah....penyejuk hati ana dikala resah....penguat ana dikala lemah.....seribu satu erti hidup ini dikongsi....sangat me…

datang lagi......^_^

Imej
salam semua.....rindu yang lama bertandandang di hati ana....menantikan Ramadhan....penuh barakah....mengharapka seribu pengertian...perubahan pada diri ini...keredhaan Allah yang didamba....malam Lailatul Qadar ditunggu....


sungguh ana berharap bulan ini tidak akan berakhir....kerana barakahnya, keampunannya dan rahmatnya....meronta2 mencari makna sebenar matlamt hidup ini....syukur yang tidak terhingga kerana ana masih bernafas....diberi peluang untuk mencari bekalan di sana....pada bulan Ramadhan ini...masih sempatkah ana bertemunya di masa hadapan???....hanya Ya Rabb yang tahu....


ana seperti ummi pula...huhuhu...nama yang lekat dari skola menegah lagi...mungkin kerana ana suka membebel cam mak tapi islamik skit...hehehe...cuma kadang2 rasa sayang dan prihatin pada rakan kot....bangun sahur....buat air...kes nak jimat budget neh...hehehe...kejutkan rakan....


"bagun!....nanti ummi bebel...."....kata2 rakan ana...buat ana tergelak....hehehehe...terawih yang dirindu....meskipu…

harga setitis air mata...T__T

Imej
berjalan di bandar kuantan bukanlah sesuatu yang meyeronokkan.....ana lebih gemar berada di sungai berkelah...memancing di tali air depan rumah bersama adik....membebel kat adik2 sebab rumah bersepah.....hehehe.....dan satu kegemaran ana ialah menagis.....senagnya hati ini tersentuh....laju je airmata untuk mengalir....mengapa ya.....


Mengapa....
adakah di seblik senyuman dan gurauan ana tersimpan seribu satu rahsia...ana je yang tahu....pernah anda merasa....satu hari yang sangat mengembirakan....bergelak ketawa bersama rakan.....bergurau bersama keluarga....da pada saat tangan ditadah seusai solat....laju saja air mata mengalir.....meraskan takdir hidup ini terlalu bagus untuk kita...dan bertapa TIDAK bersyukurnya kita dengan nikmat ALLAH.....puas kita bergembira dengan nikmatNya.....tapi sedikit sahaja kita berterima kasih.....


makna air mata buat ana....
penguat ana....dikala saat sukar...hanya ana n Allah je tahu....juraian airmata mengiringi doa....penguat ana di saat lemah.....bant…

apabila fitrah menjadi U-turn......

Imej
hari ini ana terasa mahu menulis..bukan la taip....hehehe...ana mahu menunaikan janji ana pada rakan ana....menulis blog ni kepada si sahabat penyenjuk hati ini....pernah si rakan mengadu pada ana...."kenapa aku suka kaum hawa yang sejenis dengan aku ha???".....

Terkejut....
Ya Allah...masa tu ana sangat terkejut....tidak menyangka....ana cuba menerima hakikat....ana juga tak boleh salahkannya 100%....mungkin ada yang menyebabkannya berfikir begitu.....hakikat dunia akhir zaman makin hampir....rakan yang kelihatn seperti biasa....seperti wanita lain....rupanya ada sesuatu yang tersirat di hatinya....


Perwatakannya....
agak ganas macam lelaki.....cakap pun ganas...hehehehe....ana layan je...tapi masih tahu agama n solat...masih memakai tudung walaupun berbaju lengan pendek...kadang2....erm...bab tu ana tak nak sentuh....

Luahannya....
ada dia menyatakan perasannya pada laptop ana...ditulisnya segala rasa mengenai si perempuan yg diminati nya...ingin sekali ana postkan di sini...tap…