Catatan

Tunjukkan catatan dari Julai, 2010

@__@.....

Imej
hari ana tak tahu nak tulis apa.....
nak buat semua malas....
bak kata kawan ana.....
"banyak setan uh.....selawat banyak2...."

"aku berlindung dari syaitan yang yang direjam"

ye kottt.....menbayangkan....
jiwa ini memag kosong betul2...
pasti gila ana kerana....
jiwa ini perlukan cinta Ilahi....

sukarnya rasa tarbiah diri ini....
ana pernah mengalami masa sukar....
sangat sukar...
mengenag kembali...ana menagis....
jahilnya ana....kuatkan diri ini Ya Allah

nak tunjuk assigment GIMP yg ana buat....
hehehehehe....


*nak bg adiah kat adiah....huhuhu....semuga ilmu itu dapat dimanfaatkan...:)

takdim.....?????

Imej
dikala semua da tidur...ana berjaga....kenapa??? sebab semua tidur awal....pukul 9.00 malam da off....awal la...hehehe...suda lama penyimpan tajuk neh....kenapa???? sebab ilmu di dada kurang....kiranya....da rasa ilmu cukup la ni kot.....tu yang tulis.....bkn la....taip....huhuhu....


Al-kisahnye....
neh sume bermula ngan kawan ana...namanya....Dr.nana humaira...hehehe...padahal kami neh sebaya jep...perkenalan kami selama sebulan sahaja di kmph....tapi telah membuahkan rasa sayang dan ukhwah yg sangat erat....dia pernah menagis di riba ana....dan ana pernah menagis dalam dakapannya....indahnya persahabatan apabila kerana Allah....rezekinya di negeri orang....sukar juga ana menrima....tapi itu takdirnya....dan takdir ana jua...ana pasrah....


Takdim....
apekah itu??? yg ana tahu pasal solat jamak takdim and so on........didorong rasa nak tahu...ana search di google....tapi x jumpe.....tapi definisi yg baru...ana dpt petang tadi.....bila baca blog Dr.nana tu la....menurutnya cmani la lebey k…

si kecil itu....;D

Imej
macam tajuk citer lak....mmg un....hahahaha....terasa mahu mencoretkan sesuatu.....mata x boleh lelap angkara tidur awal....dikejutkan si comel naqiuddin untuk solat.....selagi x bagun selagi tu ditarik2 nye rambut ana.....si kecil itu....

29 Ogos 2003...
lahir si kecil....masa tu ana darjah lima.....mmg x caye dapt adik lagi....x ley terima....hehehehe....base ar memula....beljar jaga si kecil masa tu.....hehehe....tgk ibu pantang....masa tu la memula blaja masak.....ayah ajar la...ibu x ley nak masak...tgk je ayah masak...patu ayah pon cakap....bla....bla....bla....nak masak camni2....hahhahaha....ikot jer....

Kene tinggal...
pastu ibu smbung blajar kat UPSI.....bayangkan abis pantang jer teros blajor....mase tu nagis2 ibu tingglkan naqiuddin....mmg la sedeh kan...pastu ana pindah balik kampung....senag sket....nak jage adik...ader sedare mare...dah darjah enam da...mase tu agak sukar hidup ana neh...hehehe....cam sedeh jep bunyi....hahaha....pagi gi skola...balik skola gi umah mak cik.…

keputusan yang sukar.....

Imej
usai qiamullail....bercucuran air mata jatuh....segala rasa yang tersimpan terluah...hanya Dia yang mengerti....lemahnya ana....x tertanggung rasnya....

lamaran itu....
itu yang buat hati ana sedih....di minta rakan sekuliah untuk membri tazkirah dan motivasi...dihadapan manusia yang begitu ramai......Ya Allah....ilmu ana masih sedikit....hanya ana satu2 nya kaum hawa....yg lain hanya kaum adam...kerdil rasnya...bercakap soal agama...banyak ana tak tahu...

mengapa ana....
persoalan diajukan...merasakan diri ini kerdil dalam bidang ini...."kerana saudari yang menonjol dalam kuliah....dan kita mahu pelapis untuk pembangunan insaniah kaum hawa.." begitu bersopan rakan itu menjawab..."saudara x nampak ke sikap saya dalam kelas..???"...rakan itu gelak..."saya yakin, itu boleh menjadikan saudari berubah, kerana potensi itu saya nampak"....persepsi orag....

rakan dan sahabat....
pelbagai respon...ada yang kata "bek ko x yah cakap jannah, kang x pasal2 jadi hipokr…

fitrah manusia...

Imej
usai solat zohor....2 muka kalamNya dibaca...hanya di bilik....tidak di masjid...kesibukan...alasankan itu??? ana bertanya....soalan yg diajukan kepada penasihat ana...tatkala kerana idea dan jawapan yang diberi kadang kala aku rasakan wajar....penasihat yg jauh di mata tetapi nasihatnya sentiasa dalam hati ini....katanya "yang penting niat tapi niat tak menghalalkan cara".....masih bermain dalam kotak pemikiran ini....

facebook di buka sekali lagi.....
ditag oleh kawan seperjuangan dalam notenya...."mengertilah wahai adam"....dibacanya sepintas lalu.....tapi dibaca lagi....luahan oleh wanita bernama Hawa kepada lelaki bernama Adam....secra umum....situasinya sama seperti ana....mengalami masa sukar sebagai remaja dan muslimah....berperang antara cinta dan matlamat hidup.....

sayang itu fitrah.....
ana tidak mahu menyalahkan jejaka itu...kerana ana tahu rasa syang itu fitrah...luahan darinya buatkan air mata ini mengalir....kerana apa??? cinta manusia itu menakutkan...…