Keluarga Bahagia UNIMAS....




Ini Saya


saya tak faham kenapa muka saya tak makan dek kamera *sighhh*



Ini AYAH saya


kata ayah : kita mesti berpandangan jauh...(reka sendiri) :P

Ini ABANG saya

jangan marah saya oke...gambar ini sangat hensem :D




jangan tanya kenapa warna kulit berbeza....*sepak kang*

Ini KELUARGA saya

siapa ada keluarga yang besar macam saya??? tiada kan *muka berlagak* :P



.......Kisah Keluarga Bahagia.....
 ~ nak tahu macam mana saya dapat keluarga yang besarrrrrrr sangat ni??? jom2 kita bercerita....hakhak :D

V

V

V

V

V

V

~inilah sebabnya. huhu. sebagai seorang pelajar yang cemerlang, gemilang dan terbilang. kami sebagai warga UNIMAS GEMILANGGG....kena pilih satu keluarga. Dan saya pilih satu keluarga dan itu pun setelah dibodek oleh Zura....iaitu


~nak jadi ahli keluarga ini bukan senang tahu. kena kuat mental dan fizikal. kuat fizikal macam aku. angkat speaker, khemah, PA System, kerusi, meja.....dan sebagainya (hebat kan aku...kehkeh). kena kuat mental. tahan dengan sifat2 manusia. aku gagal sikit lah bab ni. kena menuntut lebih dengan ABANG ni...aihhhh =="

~dah lulus syarat baru boleh jadi ahli keluarga kami. baruuu dapat pas macam ni....


yang tak dapat lagi boleh print dan laminate sendiri...buat kenangan...huahua :P
Kisah Payung...




~hahahahaha...(gelak guling2). ok stop. jahatnya aku. kahkah. gambar ini mmg buat keluarga kami gelak besar tahu. hujan pun tak tapi berpayung. panas itu ya, itu yang nak payung2 ini. memang satu kejadian yang akan buat kami gelak bersama-sama tanpa ingat dunia. huhuhu. apa2 pun ini lah seronok dengan kelurga ini. tapi pelajaran yang kami dapat ialah....kalau nak buat sesuatu majlis kena selidik betul2 tempat kejadian itu....kan da jadi begini...huhu

Alhmadulillah.....


~ ayah selalu gurau " terima kasih lah, sesiapa yang derma spender letak atas bumbung banggunan canselori. nasib baik x hujan sampai habis majlis kita". hahahaha. lawak la. Alhamdulillah, Allah la sebaik2 perancag. 


~ muka2 ceria walaupun penat. huhuhu. nak cerita. yang tudung kelabu ni, 2 dari kanan. itu cik nini. dia penyelaras koqi. seorang yang baik. serius aku kecuttt gila bila dia marah masa rehearsal malam tu. agak la rasa nak nages weh. wuwuwuwu~~ mmg patut dia marah kami....banyak aku belajar dari dia

BAB 1: mengawal kemarahan

~bila sampai satu tahap di mana awak dimarah di hadapan orang ramai tetapi awak mampu mengawal dan tidak melepaskan kat orang lain. awak berjaya. awak yang mengawal kemarahan....(wuwuwu...aku kena menuntut lagi)

BAB 2: manusia berubah

~dulu saya seorang yang perfectionist. saya sangat tekun kalau buat sesuatu kerja. saya x boleh terima kalau orang main2 gelak2. tapi melalui perkara sebegini saya belajar. untuk merubah diri saya. saya juga harap melalui aktiviti seperti ini dapat merubah diri kamu semua seperti mana ia mengubah saya...(sentap aku kat sini...aku juga harap aku berubah)

BAB 3: Have fun....

~saya harap kalau ada HEP buat program lagi....saya nak ada muka2 ini. saya nak lagi berkerjasama dengan anda semua...aktiviti ini sangat seronok...sampai satu tahap nanti awak addicted macam saya...( ada apa2 inform kat group ye...kita jadi ajk beramai2 )

Warkah dari ayah....


~ selesai semua....tiada feedback yang negatif. Ayah memantau majlis dari atas tu. huhu. ok kan semua. hehehe. Alhamdulillah....tapi pelajaran itu sentiasa ada...

BAB 1: sentiasa belajar

~nak buat sesuatu majlis bukan senang. tetapi juga x payah. yang penting kamu belajar. segalanya diuji. kadang2 saya gatal juga tangan nak buatkan untuk kamu. tetapi saya fikir. awak yang perlu belajar. jadi saya biarkan awak belajar...

BAB 2: hadapi konflik

~konflik dalam majlis adalah biasa. kadang2 org tu sibuk. kita pun x jangka. yang penting kita. bagaimana  kita hadapo konflik. yang pertama2 nya. jangan cari kawan. maksudnya..kalau ada masalah, jangan cari kawan untuk cakap2 lepas tu perkara tersebut akan merebak. tahu2 dah ada sekumpulan yang menantang. be professional. 

BAB 3 : backup plan dan tenang

~kena sentiasa ada. kita dah plan tapi kadang2 tak jadi seperti yang diharpkan. tenang dalam buat keputusan. jangan cepat menggelabah...

Jalan-jalan cari ilmu....



~inilah dia. kami pergi ke Muzium Islam Sarawak. ok funn sangat. meskipun hujan tapi kami gembira. ok agak la macam budak2 ye kami. tapi di situ lah kami baru nak bertegur sapa. kadang2 tak kenal pun sapa. asal ada je kawan kat sebelah cakap2 macam dah lama kenal. huhu. bahagia kan kami :)




~ Ini ialah menteri perlancongan kami. dia dibantu oleh Shelly. bagus kerja kalian (angkat2 kening). mskipun x dapat pergi lawatan untuk kali ke 2. x mengapa. yang penting ada jamuan....huhuhu.


Untuk Keluarga Bahagia dari saya






p/s: maaf andainya ada khilaf, terkasar bahasa. kerana aku hanya manusia biasa yang masih belajar dan sentiasa belajar. terima kasih kepada AYAH...:))



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nak komen? nak sentap? nak maki? nak puji?
aku tak kisah pon....
theee XD