Langkau ke kandungan utama

this is crap....


~somehow aku rasa all of this is crap. nampk sangt aku tired with all of this kan. dear god!!! i hate this. urghhhh!!! tarik2 rambot. lompat2 x tentu hala. jerit macam org gila. itu lah aku rasa. somehow i need somthing to make myself normal. erkkkk??? normal??

NORMAL is not in my DNA

~yuppp!!! semenjak 2 menjak neh aku berfikir. bnyk sngt. firstly DUIT! dgn duet PTPTN aku. ade lah lam 2+++. nak kena tolak YURAN, KOLEJ, BROADBAND, TIKET FLIGHT, MAKAN, BAJU PERSATUAN, bla...bla...bla... Guess what!!!! baki dye RM -500. ade ke baki negatif?? yupp...that means duet x cukup. mane aku nak cekau. iyeahhh!!!....dengan muka yg macam ----> =,="

~somehow aku terfikir. duet yg x cukup or nafsu kita yg terlalu besar or aku yg x reti bersyukur. let's say makan lah kan. aku bajet sehari rm10. yg neh dah termasuk aku yg masak sekali sekala. sarapan dah berape. degan gila makan askem aku sehari mau 2 3 batang nak sebat. monster ke ape aku neh? okeyyy. lets cut to half lah. rm5 sehari. okay what. makn untk idop. bukan idop tok makan. but somehow aku FOOD BINGE =,=". aku rasa aku yg x reti bersyukur. x penah kenal apa erti cukup...-,-"

~second thing is imma going to study???. cut this out. back to topic. yeah!!!  aku mmg tgh study. berfikir nak amik subjek ape, brape kredit. dgn jaduall, bla...bla...bla... pergilah kau setan2 kecik yg menggangu otak aku berfungsi.. macam kawan aku yg satdi kat universiti...tetttt. sume dah ade list. tinggal kau sahkan then masuk lah ke kelas dengan berlenggang kangkung nyer. untunglah tayah berfikir lebih kan. dengan nak dafter subjek online. tenet macam siput...berebut nak amik subjek ape....macam kau nak beli makanan tapi dengan ramai org..tolak sane tolak sini...bila smpi kaunter ko x dapat beli makan....it's a bless rite -,-"

~third thing is about frens. oyeahhh!!!! i had a lottttt of frens. huahua. buat stament macam aku disayangi ramai kan -,-". everyday fren text me. i relpy then the cycle begin. i dont have boyfie or what so ever. i dont care about boyfie but i care about husband,,,ngehhh :D. i tried to be a gud frens. try not disapointing them. it's like when i hurt my frens it's like i'm hurting myself. mostly i had to text until 5 frens at same time. oyeahhh!!! bnyk kredit aku kan. it's like i'm giving my time to others rather than myself. pathetic kan.

~this make myself like a crazy to think. what should i do?? buat aku berfikir. apa salah dengan memberi kalau boleh buat org gembira?? tapi ko layan org tapi diri sendiri macam tah hape2. they text u beause they care. ye ke they care pasal aku...entah2 dia org boring sebb uh msg ko. kau asik pk kau bagi kat orng, masa kau. tapi pernah x kau fikir apa yg dia org kasi kat kau, masa mereka, support mereka...ever u think about that---->> semua neh mainan otak aku dan bnyk lagi. buat aku berfikir

erti hidup pada MEMBERI
v
v
v
dengan ikhlas

~nak faham ayat neh.  aku tetap memberi pada rakan tapi rasa macam harap dibalas. aku persoal kan semua sebab aku x belajar erti ikhlas. for sure aku tahu perkataan ikhlas kan. tapi aku x faham. kalau aku faham dah lama aku x pertikaikan masa untuk rakan etc. melaksanakan ikhlas. however i tried my best to be a gud frens.

This vids for my frens who care for me, who love me, who support me....heyyy...aku lah perempuan gila itu :)






~somehow bila aku tulis semua kat blog pon. it relieves. but in few minutes only. aku x tulis kat fb. bukan nak jadik baik. just aku rasa it nothing. kat blog yep sometimes aku jadik crap like this. this is what  feel now.... munkin aku patut diam dan bercerita pada tuhan saja kan.... :))




Nota Pensel Patah : 2 feb valentine day ke?? aku dah lupa. wakakaka. kesah aku kan...renungkan status kak fynn jamal --->>

weird.

tak nak sambut valentine.
bagus.

tapi.
kalau sampai sepuluh kali nak letak di status tentang aktiviti akan dibuat pada hari valentine sambil memberitahu aktiviti itu dibuat kerana geli / benci / terrer sebab tak mahu sambut valentine--

itu symptom defensive.

bermakna sebenarnya dalam kepala memang hendak.
cuma tak boleh.
atau dalam kepala PERNAH ada hendak.
atau just out of curiosity-- macam ada secalit hendak.

mcm perempuan yang fak gadis2 shopaholic bershopping sakan di coach.
atau zara europe.
kalau bopren dia nak belanja.
menghegeh juga.

kan?

maksud aku.
kalau betul kita nak berhentikan budaya valentine ini--
BERHENTI bercakap tentangnya.

menyebarkan ilmu adalah berbeza dengan menunjuk2 kita lebih tahu.

kan?
:)


Ulasan