Langkau ke kandungan utama

bacalah kalau sanggup kan...


Saya memang cukup kagum ok...
~aku mmg kagum n tabikk gila kat perempuan yg pakaian dia sngtlah semat, kemas, comeii, ngan mekaup segala bagai. cun ar bak kate lelaki idong belang kan. TETAPI!!! sekali kau tgk bilik dia macam hampess. budak laki lagi senonoh. sepanjang2 aku idop la kan. gila banyak aku jumpe org spesis gini. bukan lah nak ckap aku neh cukup rajen orang nya. tapi at least tahulah mane kotor dan bersih nya. tak de lah nak lepekkk tuala gitu je. kat skola menengah, ade je budak gtu. nak2 junior yg baru nak blaja idop berdikari. adatlah bagi senior yg kena ajar junior2 neh basuh baju ngan tangan segala. lagi2 nak hadap yang homesick. adatlah memule kan. tapi aku ingat lagi masa ostel dulu. pepagi kena check bilik. yg check nya pengawas2 lah. kalau prngawas2 buat mood kejam lagilah. baling je mende yg x kemas ke bawh. aku tingkat 3 dulu. hahhhh kau!. rasekan lah. sume dipaksa jadik pembersih kau. kuar form 5 ade jugaklah yang melekat pembersihnya. dan ade juga yang hampes.. ujung minggu je je ade duty bersihkan sume toilet, shower n dobi. memberus lah kau setiap ujung minggu. abes tuh sume kena kemas bilik pulak. mop lantai, cuci tingkap. pendek kata, sume nak bersih. kalau x kau kena lah dengan warden. nak2 warden suka ambik gambar. then tayang kat perhimpunan. sebekkk malu kau. kalau dapat gambo spenderr lagi lah kena  boooo.

~kat matrik aku jumpe minah neh. skill menyimpan tuperware makan megi seminggu. bolehhh??? bila rumate suh cuci dia cakap gini. "aku datang matrik neh nak studi bukan buat kerja2 cuci2 ne". aihhh. ikot hatiku ini, mahu saja dilempang. lagi aku penah datang satu bilik member aku. nama je bilik dia. tapi tido bilik member lain. sebabnya, x tahan dengan rumate 3 orang lagi yang snagt "pembersih". kat u neh, aku no komen. kang ade yang sentap plak. bagi orang spesis begini, kat umah mmg bergantung kat mak je eh. ehhh!!! korang dah besar kot...

Seronokkkk gila yang amat...
~sekarang sume assigment dah siap. legoooo nak oi. lagi lega bila dah buat kerja tuh, lecture x reject. rase nak peluk2 je lecture uh. huahua. tadi present titas, bayangkan dari 20 lebih group hanya 4 group camtu je x kena buat semula. perghhh!!!. x sia2 aku carik lecture uh. jadual dia pack kemain kau.(macam ko yang bnyk buat kerja kan). sejarah malaysia aku kena buat balik. ini sangat x seronok ok. bila aku tgk balik. mmg salah aku pon. main buat je. tu nasib lecture tolong nak kasi markah suruh buat semula. kalau x. menganggo je kau dgn markah cukup2 makan. nak?? boleh x nak buat ucapan sikit?? kepada group2 aku. sori kalau aku x brape nak komitmen. kalau terkasar bahase. sori kalau korang kesokk ati. sori kalau aku neh annyoing gila. sori kalu aku cerewet. dah sori sume arr, keja dlam group mmg kena banyk kesabaran, kerjasama

Hungry people are angry people...
~macam ayat dalam novel Animal Farm je. ini sngt betul ok. tadi aku beli makanan. nasi ayam dia sngat best!! siyess. tadi aku beli lah. tgk macam x ramai orang beli. ade dalam 10 orang (ini kira sikit ok). sebab aku neh kempunan nak makan sangt. aku bedalll jugak bergasakkk dengan manusia2 neh. aku dah tggu mahu kau 20 minit. member aku dah blahh dulu. aku dengan muke yang kebulor neh gi bersandar kat tiang neh. kira macam belakang sikit. makcik uh sian gak ak tgk. org nak beli banyak. macik ih buat kerja sorang. ade lah datang akak2 neh. bila dah siap macik uh  bungkus2 aku ke depan lah. selit2 sikit. aka uh "aihhhh, akak x boleh dengan orang yang potong berisan. ingat dia sorang je nak beli makanan. macam dia je ada duit". aku neh dah terase dah. mampohhhh lah. aku dtang dulu. peduli lah kau cakap kat sape pon...

Jarum yang hilang..lang...lang (menynyi  )
~ disebakan tempahan felt yang menimbun. aku gagahkan diri nak siapkan. hahaha. (terbayang dah aku nak beli dslr neh). hahaha. banyak nak kena jahit. aku neh mmg x senonh. bila jahit selalu tinggalkan jarum merate. mau aku neh rabun lagi lah. sila siap kan sebelum study week. kang x stadi kau. nak repeat?? meh cuci mate ngan felt aku jahit.

lapar kan??

gift tok transfer student dari korea

comel macam aku kan..wakakaka

couple name tok kak  suri...:)
Tak tahu nak cakap ape...
~ada skali tuh aku g forum. ada iman muda hassan kot. hahaha. then terjumpe lah kawan sama matrik. borak2 jap. mau dia cakap aku tmebam. ok aku sedar diri. masa tuh aku pakai jilbab yang lerang 70 tuh. kira labuh la kan. dia cakap aku macam ustazah dah. huahuahua. tapi aku masih sama macam matrik dulu. mulut longkang. hahaha. then aku gi konsert nasyid. ade imam muda hassan lagi kau. siap nyanyi lagi. ade ustad nazrey gak. hahaha. itu seronok ok.  tapi masa drama uh. aku tibe emo. nak nages tapi kaver2 lagi kau. then terjumpa lagi kawan aku yang tadi tuh. boleh dia buat ayat "aikkk, mane tudung labuh jannah?. ya Allah ape nak jadi nak kau neh jannah?" aku tgk tudung labuh aku. lerang 60. same je tudung yang jilbab uh tapi singkat sikit je. terossss aku tarik2 pipi member aku. aku cakap "sayang ehhh. ini tudung lagi kot. tutup dada lagi kot, x jarang kot". sengeh2 member aku. biasalah, x ley lari dari perspesi manusia kan. aku dah lali.

Boleh tolong x??
~tolong kejutkan saya setiap pagi. sangat bermaslah nak bagun pagi. mmg hampesss kau kan jannah. dah nak exam neh. cane kalo terlepas exam?? cane???. beela dah lali. kalau aku ade presentation, awal2 dye kejut aku. miskoll kau kemain berjuta. aku ne x banggon gak. spesis aku siap ekspresss. aku pikir buat ape bangun awal?? sekaliii kauuuu mahu terlajak. free2 je mis kuliah kan. dasar tido mati...

blogwaking...
~semenjak aku join segmen lysaa aritu. mau melonjak2 follower aku. kena blogwaking la nampak gayanye. ake neh da la semput. sori for those yg aku x follow ke ape ke. siyess busy mggu ne. dengan tenet macam siput. rase nak hempas2 je router wifi uh. siputtt!!.  pape pon aku sangt ;lah suka knal korang sume. sayang ketat2 korang...huahua :)

matlutfi n ini kisahku...
~lately aku kan lost. siyess rase nak jerit2 je. tapi video matlutfi bnyak bagi aku semagat. ulang2 benda yang sama. aku gigih mendownload program Ini KisahKu yang kat tv 9 uh. yg neh pon bagi aku semanagt. buat aku bnyk berfikir. hiduplah seadanya. jangan cepat putus asa...:))

Aku manusia liberal..
~statement yg bangang. hahaha. member ak cakap sem depan kena ambil subjek gender dan etnik. itu x kisah tapi yang aku kisah dengan lecture tuh. huahua. ade nak kena tampa aku ne kan. lecture tuh sngtlah liberal. ayat dia "sebagai pelajar sains sosial pemikiran anda perlu liberal". bolehhh?? adat lah cabaran bidang sains sosial neh. ideologi itu lah, ini lah. yang aku takut. hati aku. huahua. nak2 aku neh jenis goyangg sikit. kena pegi gym neh. kasi kuat sikit ati. erkkk??

Ok dah abes bebel, makan nasik ayam, study!!!!


Ulasan