bila sakit Allah bagi...

Assalamualaikum semua....

~entah kenape aku nak nages ase neh. jiwa kacau!!!!( lagu latar Muhasabah Cinta by Edcostic). biar kan je. jap2 lagi nages lah tu kan. neh mesty saket tang hati kan. tu la jannah. org suh constant buat mujahadah tu tanak. kan da banyak pangkah2 kan. yang ko tick sikit je kan.

Back to topic...
~try tanya pakcik google. amende GEGATA uh. amende tuh seperti ini....nama fofularnya urticaria...

V

V

V

V


haku kena dua ratus persen lagi besa dari yg neh =,="
~kalau kena neh mmg dah biasa. dari kecik kot. then dah lali. ak rase lah kn x de ubat yg dijumpai tok alegik neh. ubat yg terbaik ialah elakkan. bnyk faktor dye.
*kalo alegik makanan rasenye x kot. aku neh makan je sume ok je. dasar usus besar kan. hahaha.
*kalo sebab ubat lagi lah x. ak x amik ubat pape pon. even demam pon aku tanak biasakan badan dgn paracetamol. dasar bajet antibodi kuat lah. hahaha.

*kalo sebab baju mungkin x kot. ehhhh, aku x pakai baju ketat2 ok. even nak pakai handsock pon aku tanak. baik aku pakai inner je. longgar sikit. n i'm proud with baju kurung ok. dasar malas nak basuh baju sbrnye. hahaha

*kalau sebab enviroment mungkin ye. sebab hama. x leh lah habuk sikit2 neh. dasar kulit manje kan. hahaha. kang mula menggaruk2.
*kalau sebab cuaca, mungkin ye kot. sarawak neh panas sebab tu sarawak neh cantik. dasar nak promosi sarawak je. hahaha.
*kalau sebab stress mungkin ye. setiap mase aku stress kat sini.  dasar malas je tu jadik stress kan. hahah


~first kena rilek2 je. konon dah biasa. masok hari ke 4 kau. dah x tahan. tanak surut2 jugak gatal2 neh. mule lah nak cuci sume baju. nak tuka cadar, mop lantai segala. aku agak dah. mesti sebab hama tah mane datang neh. padahal kau malas nak kemas kan sblm neh. wakakaka. mase uh badan ak jadik tempat ekperimen. sume minyak panas aku letak. even bedak sejuk pon jadik mangse kau.dan satu lagi. aku taruk ubat gigi jugak. bodo x bodo nye aku kan. dah x tahan sangat kan.

~bile malam lagi x tahan. nak tido pon x leh. menggaruk2 je. bile banggon pagi esok nak mandi tibe pedih. ambikkk kau!!! menggaruk sampi luka kau. memang gila la kan. x bleh blahhh la kan. mau 2 mggu aku wat kerja part time. menggaruk2 sampi luka. yg x leh bla mase muke aku bengkak. bibir kalah angelina jolie tahu. mate aku mmg dah x leh celik. rase nak pakai purdah je mase uh. mase uh nak beli dettol. tapi duet ptptn x masok lagi. gile x mampu kau. makan megi je. mane lah otak aku mase tuh kan. letak kat lutut kot =,='

~mase raya haji lagi terok. balik umah kak ude. agak2 lah nak menggaruk2 depan2 org kat umah org kan. mau dok lam bilik menggaruk je keje. tapi kak nana memahami. kak nana ingat lag alegik org neh mase skola dulu. kak nana mintak calamine lotion dari mak kak nana. rupenye mak kak nana pon same gak cam org. selalu kena gegata neh. huahua. naseb calamine lotion uh mengurangkan sikit kegatalan. tadek la jatuh saham aku depan tetamu kan. wakakaka.


macam nak bunuh diri dengan ubat je kan..

~dek x tahan dah aku nak g klinik. sekali pegi hambikk kau. depan2 mate klinik uh tutup. tahan lagi. g esok. hasilnya ubat2 yg serupa nak bunuh diri. doktor uh kasi...

*calamine lotion. ok lotion neh wangi. wakaka. aku suke pakai tapi macam bedak sejuk la plak.
*tab ezede. ubat selsema or alegik...(boleh eyh makan mase selsema la kan...noob gile pasal ubat)
*tab vitamin b complex. aku makan ubat neh macam mkn coklat. ubat kecik je. telan je la kan
*oral aid gel. sebab aku ade ulser skali. nak2 bengkak sampi bibir kan
*cmc eye ointment. sebab mate aku bengkak. gile macam hantu aku tgk mate aku.
*ubat sapu. tah hape name ubat dye x tulis plak. dah tinggal seciput dah.
*dah lah ubat tuh...naseb x bagi ubat telinge je kan...banykkk kau!!

~alhamdulillah, pas makan ubat uh. teros tadok dah gatal2. yg x leh blah hosmate aku ckp.....
hosmate : jannah asal ko len ar arini??
aku : pesal nye??
hosmate : owhhh, ko dah x menggaruk2 dah. ko g klinik...
aku : kuang ajo ko!!! dah tuh terok ngat ke ak sblm neh??
hosmate : mcm zombie dah aku tgk kau. keje menggaruk je..
aku : *sigh*

~tetapi bila ubat tu da habis skang neh. gatal uh naik balik. rase nak sembur bilik ne ngan dettol. aku dah x taw nak cuci tang mane. tah mane hama uh bersarang. yg mampu aku buat sabo. then amik ubat. sabo. then amik ubat...



dan apabila aku sakit, Dialah Yang menyembuhkan aku
 - Asy Syu'araa', ayat 80


p/s: for frens yg msg aku, sori ak x balas. yg tepon aku, sori aku x angkat. siap wat ayat tacink2. nak ugut2 aku lagi. i can't be there for u frens 4 da time being. don't ask why. it's about me n myself.

6 ulasan:

  1. alolo,kciannyer..
    tpkn jannah,ka mmg gatal pun kan?
    hahaha :)

    BalasPadam
  2. salam...sy pun diuji dgn kesakitn...MC 3 hri..huhu...Dan apabila aku sakit, DIA lah yang mnyembuhkan aku...ameen: Ganjil Itu Istimewa

    BalasPadam
  3. shue~~ ye lah...saya mmg gatal pon kan...nak kawen...hahaha

    sufi~~aminn...sakit penghapus dosa :))

    BalasPadam
  4. " sesungguhnya penyakit itu penghapus d0sa.."

    ~ sharing is caring..(^_~) ~

    BalasPadam
  5. mas lak baru perasa de dua plastik besar dalam peti,semua ubat mas yang lama.ceh..leh buka farmasi lepas ni

    BalasPadam
  6. permata agama~ yeap that true :)

    maya ~ hahaha, boleh buat famasi kan. x pon jadik nurse kan :D

    BalasPadam

nak komen? nak sentap? nak maki? nak puji?
aku tak kisah pon....
theee XD