Langkau ke kandungan utama

bila sedikit nikmat Allah ambil....

Assalamualaikum semua...

~ececeyh. tibe kan aku. malas nak merapu panjangkan. meh aku cite teros. aku neh manusia bermata empat secara fizikal nya. aku ade dua bijik mate. alhamdulillah. dan aku ade dua cermin mata. alhamdulillah juga. semuanya masih berfungsi secara normal...theee XD
nampak x power spek aku??
~yg check up neh aku buat 2 mggu lepas. gila naik mendadak. bia la x smapi 300 pon kan. tu pon dah sengsara dah kan. kalah uda yang pakai spek dulu dari aku. aku start pakai spek mase form 5. sebabnya habit aku suke bace buku sebelum tido. bukan pakai lampu bile dok ostel kan. kul 11.30 dah off light kan. bace lah dalam kesamaran cahaya, ecececeyh. nah kau padahnya kan. pakai spek dah. konon2 feeling cam bed time story la kan.


nampak sngt x mached. nak katun segala.
~neh spek aku yang da berkurun mau setahun. eleh setahun pon nak kecoh kan. spek aku sme ngan elly rumate aku kat matrik. konon sesaje nak buat2 silap spek kan. ok fine! elly bukan je senag kena tipu. nak2 dengan aku kan. bekas spek tu aku jumpe kat jay bee. hahaha. selok la eja JB camtu kan. aku x suke pakai spek sebab...

1. muke aku berminyak. boleh buat masak telo lagi. so kalau pakai spek minyak kat hidung aku meyebabkan spek aku jatuh. selalu kena tolak ke atas. annoying gile kan. setiap doploh empat saat kena tolak2.

2. bile pakai spek menyebabkan tudung aku kembang. siyes bulat gile muka aku. bencikk kamekk =,="

3. orang yang kuat menagis biasanya bulu mata dye panjang n lentik. neh sepanjang pemerhatian aku la kan. termasuk lah aku. bulu mate aku yang panjang boleh jadi spek clearner yang x berape nak clean la kan. 


kontek len n air rendaman nye....
~aku terjebak dalam pakai memakai kontek lens eh bila spek aku hilang. ok fine!! ak x senonoh. smpai sekarang aku selalu hilangkan spek aku. naseb bek kontek lens ade. yela, dayah cakap spek aku neh arge sengget doploh sen je kan. bleh beli bile2 je kan. mase uh nak da abes spm. berjlan punye sakan gi maran. tah mane aku ilangkan spek uh. nak bitau ayah gile debo weh. takot seyh. nak beli spek x mampu. tapi mate x nmapk. nak masok benang lam jarum pon nmpak. terpakse jugak aku pakai kontek len. arge dye 30 hengget je pon sepasang kan. ok la kan. dari x nmpk langsung kan.

dah terlalu bnyk koleksi bekas kontek len, kat umah lagi bnyak..
 ~bila sekali dah terjebak. dah selesa pakai konteklen. dah tahu cara2 dye. mau jugak pakai selalu kan. hahaha. senang sikit lah kot. bila nak masuk matrik ayah tanye. "angah hilangkan spek ye?". gile debo aku. sengehh je la. ayah cakap "angah pakai kontek len kan?". aku tnjuk peace je kat yah. sambil buat muke seposen. ayah cakap lagi "mggu depan outing beli spek baru". yess!!!!. menjerit lam aty je la kan. naseb ayah x marah kau. legooo!!!

kalau dah x mached tuh. sume mende nak katun kan...
 ~aku beli bekas kontek baru!!! lawooo sehh!! katun lagi tuh. hahah. aku beli kat pesta konvo. arge dye 4 hengget je kau. siap ade penyepit n pemengang kontek len lagi tuh. bahagia nya rasa!!! hahaha. aku sedang eksaited skarang. biarpon kuno aku baru jumpe kan. ade haku kesah? haha.


ne la pemegang kontek len. x yah nak guna tgn yg selalu kotor kan..

meh kita zoom sikit

~ korang ade bace stament berbunyi begini di facebook...

Info: Kepada Yang Memakai Kanta Sentuh (Contact Lenses)...
Anda Dilarang Berada Di Tempat Haba Yang Terlalu Panas.. Contohnya.. Memakai Kanta Sentuh (Contact Lenses) Semasa Sedang Membakar BBQ.. Satey.. Dan Sebagainya.. Jika Anda Berdegil.. Anda Mungkin Akan Buta Buat Selamanya.. Ini Kerana Kanta (Contact Lenses) Sentuh Diperbuat Dari Plastik.. Jika Anda Merasakan Maklumat Ini Berguna Untuk Orang Lain.. Sila Klik "Share" Dan Share Di Facebook Anda..
 —  sumber : fasebookkk




AKU CUAK!!!!

 Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?
[Ar-Rahman]


~Allah baru ambil sedikit je nikmat penglihatan aku. Supaya aku x gatal sngat nak skodeng laki. Supaya aku bersyukur kerana aku lebih bernasib baik dari sahabat aku Ain. Supaya aku sedar diri aku hanya hambanya yang hina, semua hanya pinjaman. Terima Kasih Ya Allah ^,^

Ulasan

  1. weh, mane ko beli pemegang kontek lens tuh? ape name die? hohoh


    terharu plak. post nih utk ak lah kan kan kan. ihik ihik

    BalasPadam

Catat Ulasan

Leave Your Comment