Langkau ke kandungan utama

harapan setinggi bukit KMPh...

~slemat pagi semua!! aku bila dah mlm aku x reti nak tido. siang pulak laju je nak tido. mmg kitaran biologi bdn aku dah kucar kacir!!!. selamat hari raya!! org len dok sibok update sal raye. aku nok bebel sal mende len plak kan. suke aty la. hahaha. selamat masok universiti!!!. huahua. da kena blaja smule. otak da beku mau kat 6 bulan. huahua. meh aku bebel sal masok universiti neh....

Hikayat Ana Jannah,,,
check ngan UPU



check ngan UNIMAS


menentang persepsi manusia...

~first, sarawak!! mak aih jaoh tuh ko gi. meh aku buat statement bajet koll aku " aku memang mintak kos tuh tapi aku x mintak universiti itu" puas aty??. aku terima itu sebagai rezeki aku. jaoh mmg jaoh. tapi aku dah terima. pasti ada hikmah. aku dah bersyukur coz ak dapat bidang sains sosial. ak memang mintak sngat bidang itu. boleh tak jgn tanye dah??.

~second, kat matrik amik sains hayat asal amik kos gini plak??. yeah aku dah bergelumag dengan segala biologi kimia segala dari form 4. amik sians tulen tuh. dowh, org cakap aku pandai weh amik aliran macam tuh. result x gempak mane pon kan, kat matrik ak amik sains hayat. kat universit?? aku amik sains sosial. menyimpang 360 darjah tuh dari kos aku sblm neh. yeah mmg betol. hidup kat matrik mengajar aku kenali diri sendiri. aku dah tahu apa minat aku yg sebenrya. rakan bnyk membantu. dan ini yang aku pilih.

~third, org tanye ape kerja kalo amik kos neh? mungkin kos neh x pemes cam cha yg amik parmasi, x femes cam ram,pia, azwan yg amik medik, x femes cam org ain. kemonlah, setiap org ada bidang masing2. dan aku bukan bidang biologi lagi dah. rezeki ada dimana2 kalau kita berusaha. dan aku sedang berusaha tapi dngan cara aku, dengan bantuan rakan, nasihat mak ayah.

harapan setinggi bukit KMPh...

~aku dah x alami culture shock cam matrik dulu. kalo jadi pon ak arap still ley adapt with enviroment.
~aku x alami worse ever minggu orentasi. bagi aku adat lah kena marah walaupon salah sikit je, kne brainwash smpi 2 3 pagi, kena wat mende ngarut2 sikit. kalo tadek la mende2 gitu bkn mggu orentasi la kan,tapi bila dah kena maki macam kami tade harga diri. itu melampau. aku harap x jadi dah weh.
~aku dah kurangkan tido lam kuliah. aishh, ak tido sejak form 1 lagi. goner a nak berubah ye. doakan aku weyh!!.
~aku dapat kawan yang baik. macam cha yang selalu nasihat aku. macam mama yang selalu bagi contoh yang terbaik uat aku. macam ivy yang gud when deal with stress, macam ram yang brilliant. macam ajeerah yang tabah. macam semua!!
~aku nak jadik sumeone better inside n outside. bkn baju je lawo tapi prangai lawo skit dari momok. tanak!!. kadang aku keciwa dengan mulut aku yang jahat neh. tapi i always wanna be better. plizz pray for me keyh!!
~aku belajar sumething new. tempat baru aku nak belajar nih . aku percaya ada hikmah aku dicampak ke sana. jangan aku bawak balik org sane sudah buat laki. kang berebut nak balik raye kang...erkk?? sabet ke??
~aku nak jadik pemimpin boleyh?? jadi pemimpin untuk diri sendiri boleh?? ak tahu petensi aku. nak bergiat aktif dalam politik?? erkk?? x la..mungkin aku nak dakwah. sumething gud for my iman.



Ulasan

Catat Ulasan

Leave Your Comment