Langkau ke kandungan utama

menagis yang sunyi...

~terjatuh aku menagis kerana ujian. aku bukan menyesal cuma aku pinta kekuatan. air mata sudah kering tetapi luka masih terasa di dalam.

hadits dari Abu Dzar al Ghifari;
Rasulullah SAW bersabda,"Kalau salah seorang diantara kamu sanggup menangis, jangan tahan tangisan itu.Kalau tidak mampu menangis, rasakan didalam hatimu seluruh penderitaan itu.Berusahalah untuk menangis.Karena hati yang keras, dijauhkan dari Allah SWT."

Diriwayatkan olehIbn Jarir dari Abu Dzar al Ghifari;Semua terisak-isak kecuali seorang pemuda di antara mereka.Pemuda itu berkata,"Ya Rasulullah, tidak menangis dari air mataku satu tetes pun.Namun sebetulnya hati saya menangis.Saya ingin menangis tapi tidak keluar tetesan airmata."Lalu Rasulullah SAW bersabda,"Jika orang tak bisa meneteskan air mata tapi hatinya berduka cita, maka bagi dia surga".


http://www.emocutez.com

*tp x bermakna aku kalah


Ulasan