Langkau ke kandungan utama

soklan standard macik2...

saya baru pulang dari kampung. bergotong royong menkasarkan tangan dengan membuat kerja2 kawen. orang lain kawen aku pulak rase cam nak kawen kan. wakaka.

story begin
~aku balik kampung dan inilah soklan macik2 yang aku selalu dengar. dye tanye kat aku la. pah ceroh aku nak jawab soklan sme. nanty kena wat skema jawapan la kan. huahua...

Situasi pertama...
Macik A : awak nie anak siapa?
Aku : anak macik...tottt....
Macik A : laaa...budak nie..besar da kau ye. sihat lagi tu..
Aku : (mungkin aku mampu tersenyum je kot..)

Sittuasi kedua...
Macik B : anak nie kerja mana??
Aku : macik saya bru habis matrikulasi la..
Macik B : laa...aku engat kau da kerja. muka macam da habis belajar...
Aku : (tu la.. yang akak engat adik..yang aku engat kakak...)..x mampu aku nak cakap mende ne kat macik uh

Situasi ketiga..
Macik C : haihhh...ko mesej je. da ade pakwe ke??
Aku : mane ade macik. kawan je la. pompuan la.
Macik C :tipoo la sngat tade pakwe kan..
Aku : (kesengalan aku yang melampau..saboo je la..)

setelah aku mensekodeng. mungkin ini beberapa sebab kuar soklan2 standard gini....

~tade modal..
saje nak bercakap ngan ngan budak2 muda yang sombong sekarangkan. so, topik2 ini selalu muncul.

~carik menantu..
mungkin macik tu tanye sebab macik uh ade anak dara or jejaka yang kat umah. nak2 kalau dye tanye soklan no 3 tu. mungkin dye da berkenan ngan kau. huahua...

~jejak kasih...
nak carik balik sedare mare yang jauh di mata tapi dekat di hati. layankan je soklan2 macik ye..

konklusi...
~tak salah pon kalau macik2 tu nak wat soklan standrd kat sape pon kan. tapi mungkin side kite sndri yang agak annoying dengan soklan yang sama. mungkin aku jugak cuba jawab yang ikhlas dan jujur. tapi part no 3 tu. memang aku x leh blah. aku baru 19 tahun kot. jangan tanye pakwe2 or kawen2 bley x? lain la kalau aku da 25 or something. da abis belajar then siap ade keja. mungkin itu time yang sesuai nak tanye soklan tu la kan. pape pon, sbnrnya seronok berborak ngan macik2 nieh. aku da la spesis mesra alam. huahua...sekian~


Ulasan