Langkau ke kandungan utama

aku memilih untuk menjadi aku...bukan orang lain...

aku insan yang lemah. x mampu nak puaskan hati semua orang. aku cuba lakukan apa yang mampu. yang lain aku serahkn padaNya. keran aku percaya...

Usaha adalah WAJIB....
Tawakkal dengan usaha adalah WAJIB....


~aku cuba menjadi pendengar yang baik. tatkala manusia semua berbicara aku memilih untuk diam. meskipun aku suka berkata dan meluahkan. tetapi dalam situasi tertentu aku memilih untuk MENDENGAR....


~aku juga manusia biasa. x lari dari menilai orang. aku juga khilaf dalam menilai. aku cuba menilai orang yang baik2 saja. kerana mengatakan orng lain jahat menunjukkan aku lagi jahat sebenarnya. aku sedari hakikat itu.




~dan aku memilih. STAND ME. aku hanya aku. memang orang berkata itu ini. nasihat itu ini. cucuk sana cucuk sini. pendapat kita lain, pandangan pun x sma. NILAI yang aku pegang tak sama dengan kau. jangan memaksa aku untuk MEMILIH kau atau dia. kerana aku memang sudah memilih untuk MENJADI aku..

Ulasan

  1. Salam,
    Yes you are,coz kita diciptakan dngn ukuran dan kadar yg berbedza2, mngkin butuh munajat siket lebih membaja, lantunkan ia selepas terbangun pagi, sematkan dalam setiap do'a malam mu di atas SAJADAH PENGHARAPAN,your's. Wassalam.WahyonoSaputro@ymail,com._Palembang-Indonesia.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Leave Your Comment