mali tgk ini buku....

suda lama tidak dhupdate tag ini ye...

Kembara Hamba Mencari Cahaya.....




~buku cha punye..tapi ana yg rasmikan nyerr...bkn spesis dye bce buku cni...tapi da terbeli an...tape2...cha ku syang...bace lah ye stu ari nanty...hehehe ^_^

~buku yg berkisarkan monolog seorang hamba dalam kehidupan..sudut pandangan seorang anak muda...ana habiskan stu malam je untuk buku ini...sangat menarik....tapi satu ana belajar...

"Apa yang orang beri pada ana bukan masalahnya,
...TETAPI...
apa yang ana beri pada orang adalah masalahnya"

Kompilasi Best Seller 3 dalam 1 : Edisi Istimewa Aku Terima Nikahnya




~ buku ini kepunyaan pijah..my no 5 rumate...ana jugak yg rasmikan...kesian ngat tgk an beria ngat2 nak bace an...lub muke u smpi kering pijah....hikhikhik ~_~"

~bibiliografi kehidupan seorang anak, bapa, hamba, suami dan da'ie...boleh ana habiskan dalam seminggu je...da la tebal semacam je buku ini..macam ada tarikan untuk membaca...seronok...muhasabah diri buat ana yg ego tinggi...dan ana belajar...

...Hidup Tanpa Syarat...
anda baca dan anda akan fahami erti tanpa syarat dalam hidup


Cukupkah Sekadar Syarat...




~buku ini dihadiahkan oleh adik ana...uda lah kan...da taw akak dye neh gian nak bce buku ngat an...dapat lah stu ke ana...makseh daun keladi...esok luse beli lagi...lalalalal :P

~perbahasan panjang mengenai niat...bolehkan niat sahaja tanpa amalan??....banyak perbahasan..ana pun jadi pening kadang2...nasib ada ustazah mardhiah...makseh ustazah...berijtihad bagi yg mampu...bagi ana..ilmu ana yg setitik ini masih tidak mampu....ana belajar...
"Matlamat tak menghalalkan cara"

Untukmu Wanita....


~buku neh ana beli sbb ade diskaun..hehehe...sebat je la an... mase fesyen show muslimah....jubah ana dapat top 10...tp ana x masok un...x rase lawo...kikikiki @_@

~muslimah moden..kadang2 tersepit antara kehendak agama n kehendak sosial yg kadang kala di salah tafsir....melihat target sebenar seorang muslimah...apakah ia yg sebenar??? memaksa otak ana berfikir...menjadi wanita mmg mudah...tetapi menjadi muslimah x semudah lidah menari berkata...ana belajar...

"pencapaian yg sebnar sorang wanita x boleh di samakan dengan pencapaian lelaki...jadi penanda aras setiap jantina adalah berbeza....itulah hakikatnya"


~terima kasih sahabat kerana prihatin...tetapi masalahnya adalah aku...bukan kamu...terima kasih sekali lagi sahabat..~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nak komen? nak sentap? nak maki? nak puji?
aku tak kisah pon....
theee XD