outing or overnite...


salam sume..hehehe


nak berbicara..

idea penuh di benak...

masalah bertimbun di otak...


Mengumpul Memori...

itulah. setiap pertemuan ader perpisahan. yg beza nyer ngan perpisahan kelas 1H05 nie ialah lagi 4 bulan. InsyaAllah, ikut logik akal la an. Tp takdir Allah kita x tahu. jadi nak menghadapi perpisahan itu, mahu juga dikumpul segala memori bersama. suka, duka, pahit, kelat, tawo n segale rase la. ada lah idea untuk kluar.


Idea Dikerah...

Ada mau outing n ade mau overnite. stelah pikir oleh tengku aka ketua kelas ana. jadi ase nyer nak overnite. tempat..teluk cempedak n the sory begin....


Nak Itot x???

Ade nak itot sbb cambest je bunyik dye. Ade aktiviti bersame. Main layang2. Solat sesame. Sesi luahan bersame. Bbq n so on. hurmmm..tapi ader gak yg x mo itot. Why?? Parents x kasi. same la cam ana nie. Ayah x kasi. Soal duit x kisah ngat tp Sape jage?? Brape ramai?? Dak laki ikot skali ke?? Bley caye ke kwn2?? Klu jadi pape sape nak tanggung??


Hati Ana...

mesty nak ikot. ade mase ngan kawan. pasni da jaoh x le nak kuar camni. tu klu ana pk "short term" la an. nak gumbira an aty muda nie an.


Hati Parents...

x ana salah an parents yg x kasi kami nie keluar. x sesekali kerna ana paham. Risau hati mereka. Mereka meghalang kerna sayang. Ana un cuba "slow talk" x memaksa.


What To Do...

cuba yakinkan mereka. bahawa ana boleh jaga diri. Ana bukan buat perkara salah. Cuma mahu sedikit kebebasan bersama kawan dengan restu mereka. "RESTU"..huuu~~ seram kot dengan perkataan restu uh..hehehe....bagi tahu je pe dye org nak tahu. no kawan supaya dapat kepastian?? kasi je. pandai la kawn uh nak "adjust"
And Now...
Doa setelah usaha. lembut an aty mereka. kasilah anakmu ini pergi menimba ilmu manusia di tempat lain...hehehe....doa..doa...n doa...Aminnnn...:)
~sdng berfikir mengenai format usrah muslimah yerrr~ what to do @_@~

3 ulasan:

  1. assalamualaikum cik jannah wehh.. kikiki
    hurmm, org taw jannah msti nk g benda tu kan... tp klu org duk kt tempat jannah, org sndiri pun rase cam tu tp org xkan pigi.
    sbb ape... korang pegi overnite, satu kelas ade cekgu x? klu ade oke la sikit kot. tp klu tader, itu kurang oke. sbbnye, korang ade laki n pompuan kan... bukan nak kate korang salah ke ape ann... tp sebenarnye overnite cm tu wlpun mmg la korang x de niat wat pape kan, dh dekat dengan maksiat. jgn dekati maksiat, dlm Quran ALLAH dh ckp. bole ade perasaan bibit babat chinte yg mungkin tmbul, x kt jannah, kt org lain. so d best is, x ya pegi la...

    BalasPadam
  2. waalaikumsalam doktor jiwe ku...hihihi...
    hurmmmm...doktor...patient yg nie da pk msak2, rebus, goreng, kukus sume la...huahuahua...T_T...niat ku baik dan ku akan pastikan (wajib neh)... caranya juga baik....InsyaAllah...ada parents yg dok berdekatan akan jaga kami mlm tu...dtng tgk kejap2 klu ade pape...semua kami fikirkan dengan teliti...termasuk la bab2 hati n perasaan...jannah kne kasi usrah larr mlm uh...hadeiiii....doakan kami...:)

    BalasPadam
  3. hurmm... taper la klu gitu... igt ye dearr, jage pndgn, sebaik-baik wanita ialah wanita yang tidak memandang dan tidak dipandang... bukan x laku ye...
    usrah 2 klu cmpor ikhwah n akhawat better suh ikhwah yg lead... hihihi, jgn mare lak i ckp cmni...org doakan jannah bjaye dunia akhirat... peace!

    BalasPadam

nak komen? nak sentap? nak maki? nak puji?
aku tak kisah pon....
theee XD