Langkau ke kandungan utama

first step...!!!


terniat nak menulis entri nie....sbb ana nak buat keje....tapi mals...!!!!...huahua T_T

Sejuk x ujan renyai2 + malas = mata lajuuu nak tutup.... (equation baru..hehehe)

Langkah Pertama....
hurmmmm...nie part yang paling susa...hadeiiii..klu da dpt langkah pertama...laju je nak buat yang seterusnya...kadnag2 tu da x reti nak berenti...

x tahu antara 2....
fuhhh...first step untuk negative...cepat je...cam solat...mate kate nagntok...hati ckp solat la...al kisah kerja...tangan ckp online facebook...cikgu ckp buat assigment keje yg cikgu bagi...kadang2 kite akan ckp..kejap je..pasni smbung blek.....x tahu antara dua...????

Tips....
~ana buat taw...insyaAllah jadik....tapi kne kuat...melawan nafsu~~ (nie part paling susa)....kne lwn gak....!!!!

1.ubah posisi...klu baring gi dudk...ku duduk berdiri...klu berdiri...gi berlari...heheh...siyes nie..kasi otot uh berjalan sket...

2.tarik nafas...baca taawuzzz..kadang2 malas uh dari bisikn syaitan yg x mo tgk kite wat bek...base nyar ana sebut kuat2...biar telinge dengar masuk dlam otak n proses...heheh

"Aku Berlindung dari syaitan direjam"

3.carik kekuatan...ana selalu baca doa ini....tapi bace doa sendiri yang kte phm lg bagoss...

"Ya Allah..Sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau dari kesulitan dan kesedihan. Aku Berlindung kepada Engkau kelemahan dan kemalasan.Aku berlindung kepada Engkau dari kekikiran dan berhati pengecut. Aku berlindung kepada Engkau dari belenggu hutang dan tertindas org lain"


4.terus buat...x yah pk panjang2....jgn ingat dugaan dunia....terus buat...percayalah...da buat...payah plok nak berenti...yeahhh!!!!

5.motivasikan diri...."klu aku siapkan kerja nie...nak belanja diri mkn coki-coki"...heheh...x kesah la pa nak bg kat diri sendiri....jadikan perangsang...tp berpada2 la..jgn siap btu ciput...nak rehat 2 3 hari...haihhhh....

~arini dapt buku baru,,,yeahhhh!!!! ^_^~

Ulasan