written by Yahya Zainal Abidin....

skang jam menunjukkan pukul 3.32 am....ulang taip am....wawwawaw~~ x tido lg meyh..mengapekah??

tabiatku..
td mmg da nak tido..al biasalah...bace buku sblm tido...di ambilnya stu buku di rak....tah dari mane buku yang ade kat rak nie...buku mak ana rasanya...amik je la....hurmmm...buku apekah jadik mangsenye???



Watak Pendidik..
itulah bukunya..apabila kita mersakan sesuatu buku itu tersangat menarik..memberi kita inspirasi dan motivasi...rase nak suh sume org bace...mengalami apa yang kita alami semasa membaca buku tersebut...mengisahkan watak seorang guru..pentingnya guru..tapi secara keseluruhanya..ana rasa buku ini sesuai untuk pelajar...bukan sekadar guru saja...



Rahsia Cemerlang Matematik..
sebuah lagi buku...2 hari lepas ana baca...mmg menarik....mahu juga ana kongsikan bersama...semua mungkin anggap mesty soklan math nie...ana akui math tu "subjek killer"...ana pun x minat...tapi buku ini lebih kepada inspirasi buat pelajar..math bukan sekadar kira2 atas kertas...

Cuba Byangkan...
bayangkan sebuah cawan polisterine...macam mana nk ukur isipadu air?? ada bnyk cara..
a)curahkan air dan sukat dengan silinder penyukat...atau..
b)gunakan formula cylinder atau cone...atau...
c)gunakan tajuk integrate...area that envolved the axis...
~semua betul kan caranya...tapi cara aplikasikan apa yng dipelajari itu...

Yahya Zainal Abidin...
penulis buku yg 2 ini...menulis berdasarkan pengalaman...ana kagumi cara penulisannya...yaa...ana harap dapat belajar dari beliau...bacalah blog beliau...disini..

bila khusyuk..
da x tido...bce je buku tu...tgk2 da kul 4 pagi..esok nak skola da...haihh...cam skng ne la...bayangkan buku setebal 202 muke surat..ley abis dalam 3 jam je..perghh...mmg menarik abis ar buku nie...sngat digalakkan...terutamanya untuk pelajar2...mmg buat ana bersemagat semula...smgt x tido sbb nak tulih post nie...huhuhuh

~Bacalah dengan menyebut nama Tuhanmu yang menciptakan[al-`Alaq: 1]~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nak komen? nak sentap? nak maki? nak puji?
aku tak kisah pon....
theee XD