terima kasih sahabat....


angin malam dn hujan yang sperti tidak mahu berhenti...ana terdiam di skrin komputer...di tekan mouse...satu2 paparan keluar...sekali itu lintasan memori semlam terungkap....tibe2 sebak plok ne...T_T


bermulanya...
bermula dengan insan yang ku temui dlm siri kehidupan aku...insan biasa yang bnyk mengajar ana erti dunia yg luar biasa ini....kisah2 kami kogsikan...lalu tertarik untuk mengenali adiknya...ana namakan adam...sekadar suka2..excited nak tambah fwen kat facebook...dengan x de keje nak buat lepas spm la katakan...facebook je la an...huhuhuh...menggambarkan adam yg gila2 org nya...slalu wat ana tersenyum dgn komen2...nya..^_^

kisah persahabatan...
sekadar komen2 biasa dan gurauan yang agak tidak betul dengan si adam itu...kerana ana mmg jenis mengarut....menemukan ana dengan seorang lagi insan lain...ana namakan hawa....entah la...seakan ada "chemistry"...persahabtan itu berlangsung....membayangkan hawa seorang yang sngat sopan...dari caranya ana tahu...sngat memahami ana....sngat berbeza dengan ana yang ganas sket...tapi itu yang hargai...^_^

suka duka...
sememagnya...ana x berapa nak percaya dengan rakan yg ana tidak pernah jumpa...tapi ukhwah ini mengubah persepsi ana....kalau kita bina sebuah ikatan silaturrahim atas redha Nya dan ranting kejujuran.....ukhwah itu pasti akan terbina...1001 kisah suka duka kami kongsikan....sungguh..ana amat sayangkan mereka seprti mana ana sayang pada diri ini....
syukran....
seluas lautan x mugkin dpt nak gambarkan bertapa ana berterima kasih dengan mereka...sudi hadir dlm mewarnai hidup ana yang serba x betul....mendengar bebelan ana...bersabar dengan ana...memahami masalah ana....x mugkin ana jumpa pengganti mereka.....
sayangku....
kwn baik ana pernah kata..."jannah...manusia boleh berubah....."...jadi ana letakkan syang ana ini kerana Allah....ana x mahu kecewa suatu hari kerna takdir Allah itu bkn hak ana...apa2 saja boleh berlaku....


Sabda Rasulullah SAW:"Tiga perkara yang barang siapa mendapatinya, dia akan
merasakan manisnya iman, iaitu dia mencintai Allah dan Rasul-Nya melebihi
daripada kecintaan kepada selain keduanya, dia mencintai saudaranya dan dia
tidak mencintainya melainkan kerana Allah, dia membenci untuk kembali kepada
kekufuran sebagaimana dia membenci untuk dilemparkan ke dalam api neraka."

-(riwayat al Bukhari dan Muslim)

3 ulasan:

  1. salam ukhwah.....syukran uhkti...ana juga ingin berterima kasih kpd ukhti kerana selama ini menjadi sahabat ana...walaupun ukhti ni mempunyai perangai gler2...tp prangai gler2 itu la yg telah menceriakan suasana.....syukran ya... :)

    BalasPadam
  2. jannah mmg g**** pun kan?
    huhuhu..
    jgan marah yunk!!
    ^_^

    BalasPadam
  3. naj....afwan....hehehehe....
    shueee.....pe maksod g**** 2...hahaha...tp nie la kwn yg ko syng an....hehehe

    BalasPadam

nak komen? nak sentap? nak maki? nak puji?
aku tak kisah pon....
theee XD