konflikkk....


hurmmm...rase nak blogger before sleppp....debo ne...esok kuar result PSPM....waaa~~ seram klu x pas pointer 2.00 ke atas kne kuar matrik..patu...kawen la...da nak wt pe lg??? hikhik...(mood x brape nak betol...) =_="

ase nak tulih pasal tajuk nie...sbb slalo nagt ader konflik dlm idup ana...hurmmm...idop mmg x le larik dari maslah...keran di situlah terletak kemanisan hidup...:) tp ana slaloo ngat nages klu ader konflik....kadang2 marah gak kat diri sndri....tp nak wat caner..huuu~~

bnayk ketegori konflik...tapi ana nak ckp pasal kwn...sbb tgh frust ngan kwn...pujuk aty ngan stu hadis nie...



lebih baik bersabar dalam menjalinkan silaturrahim daripada tidak menjalinkan silaturrahim dan tidak bersabar....



banyak kali berhadapan ngan konflik...org berbeza...maslah pun berbeza...nak atasi pun berbeza ikut perangai msng2...kalau ana...lebih baik diam dan mengalah...macam pengecut je an bunyi nye...tapi ana lebih suka begini...daripada bermasam muka...sakit hati nak rendahkan ego...rase cam kite nie je yang kne mengalah....tapi...semua ini ujian...ganjaran bagi orang yang bersabar...

Diriwayatkan oleh al-Imam al-Bukhari daripada Abu Hurairah, Rasulullah Shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: "Tidak ada seorang muslim pun yang ditimpa derita, atau penyakit, atau kesusahan, atau kesedihan, atau kesakitan, atau kedukaan, bahkan gangguan yang berupa tusukan duri saja pun, melainkan semuanya itu akan menjadi penebus dosa-dosa yang dibuatnya".


kadang2 ianya bukan slah kita....tapi kite jadik mangsa...jadi belajar untuk memaafkan meskipun x diminta...dan kadang2 mmg slah kita...jadi pelajarilah untuk meminta maaf...
~~tgh pujuk aty ngan kwn...x kan ana merosakkan silaturrahim ini hanya keran ego dan bisikan syaitan yang sedang bergelak ketawa melihat satu ukhwah yang suci telah runtuh~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nak komen? nak sentap? nak maki? nak puji?
aku tak kisah pon....
theee XD