alim.....???


hari ini aku sedih....kerana apa??? aku tak dapat masuk maktab. mmg sebagai manusia biasa aku agak kecewa. tapi bila aku fikirkan balik. Allah Itu Maha Penyanyag. Allah tahu apa yang terbaik untuk aku. Aku yakin dengan hidup ini seadanya.....



alim.....persoalan yang mencabar minda. aku dilabel sbgi org yang alim. kemana sahaja aku pergi ditanya " awak, sekolah agama ke dulu?" hakikat sbnrya aku hanya pelajar sekolah asrama harian biasa. perwatakan yang aku bawa memungkinkanaku dilabel begitu.....mungkin kerana itulah rakan2 aku sukar nak mengaku bahawa mereka sudah ber"couple"....


Aku Tetap Aku...
Aku sangat selesa dengan pembawakan aku. tidak perlu aku berubah kerana orang lain. aku hanya lakukan kerana Allah itu tuhanku. berstokin dan bertudung agak labuh. aku sangat selesa. aku rasa dihormati dan selamat. mmg pada awal perubahan sukar. acuh x acuh. kawan2 pun tegur. macam x berazam. tapi hati ini aku tahu. sukar sngat. aku mencari kekuatan. aku temui...


Aku dan prinsip...
aku punyai prinsip aku. kadangkala aku perlu menyakiti orang lain kerana prinsip aku. aku pernah cuba elakkan tapi lumrah hidup. maaflah kepada sesiapa yang pernah aku sakiti. apa2 pun aku cuba menjadi manusia yang menjaga hubungan sesama manusia.
Aku dan Rakan...
pernah aku bertanya pada rakan. adakah aku alim??? suma mengatakan ya. aku jadi tersentak. layakkah aku?? tapi aku bersyukur ada kawan yang sangat memahami aku. penyelasan mmg menenagkan hati aku. katanya" kami hanya menilai dari luaran, hati hanya awak n Allah je yang taw"...
*lama x update bahagian bookzz...nak share ngan korang tapi internet kat umah lambat.....:(

2 ulasan:

  1. x kira la siapa yang cakap....yang penting jannah sngat bersyukur sangat dapat kawan seperti kamooo semua....jannah sangat hargai nilai persahabatan kita.......:)

    BalasPadam

nak komen? nak sentap? nak maki? nak puji?
aku tak kisah pon....
theee XD