histeria....seram.... O.o


haaa....apa yang anda semua fikirkan bila membaca tajuk entri ni? mesti ingat ni sebuah cerita histeria. kalau x pun terbayang orang terpekik terlolong sebab kene histeria. aku menulis nie sebab semalam baru tengok cerita histeria tahun 2009. cerita lame dah berkurun tapi baru tengok....huhuhu.

teringat aku mase kecik2 dulu. punyalah penakut. nak gi tandas pon kene teman. abg apih ske ajak ak tgk citer anto ju on. punyelah jahat sakat aku. mmg ak ingat lagi anto jepun tu merangkak turun tangge. muke anto jepun biasalah putih melepak, mata marah, rambut panjang.
bila dah masuk asrama lagilah banyak kes macam nie. dengar live punye suara orang terjerit pon ada. mula2 tu seram gak. tapi aku buat cool je. ssb kata ustazah. lagi kite takut lagi bende tu suka kacau. tapi kejadian pada tahun terakhir di asrama mmg mengubah perspsi aku.
bila da nak spm nie, aty pon tergeraklah nak bagon qiamullail. mula2 ajak kawan. dye stuju. lame dye pon da malas. aku pon wat la sesorang. sume tanye tak takut ke. aku senyum je. aku cakap da biasa. bila bagon aku kuar bilik teros tengok langit. ustazah ckp tengok kebesaran Allah. kadang2 aku senyum sesorang bila fikirkan bertapa bertuahnya aku :) Alhamdulillah, sepanjang aku bangun sesorang tiada yang mengganggu. just, kadang2 klakar bile dengor roomate ngigau. hahaha :) mcm2 citer..:O
bila nak trial spm. kes histeria jadi lagi. da la dorm aku yang kene. aku la satu2 nye senior kat situ. mase tu da x penakot ngat. bile pekse aku penat ngat sbb malam x todo. tambah lagi kes budak sawan. sbb stress ngan citer histeria. orang pun ingat kene rasuk padahal penyakit sains. pengetua pun panggil la ustaz. buat pendinding.
lama jadi kes camni. dorm aku paling femes mase tu. aku yang penat. ada masa aku menagis masa sembahyang sebab kuat ujian nie. kadang2 x daya. adalah satu ari nie budak dorm sebeleh kene histeria. sume panggil aku sbb kuat semangat....konon. tangan aku berdarah sket sbb nak tahan budak tu. abis sume tu dalam kul 3. esok exam lg. malam esok plak aku plak kene kaco.
aku jadi paranoid jap. tapi aku ckp. bende tu x leh nak apa2 kan kita. so, kenapa nak takut. sume yang berlaku sebab ketentuan Allah. lame2 tu aku jadi tak takut dah. tak taw la nape plak. tapi sebab aku dah yakin kot. skrang tgk citer hantu nie jadi feveret lak.....huhuhu. tgk citer citer hantu kat tv3 pon dah maju. dulu hantu x nmpak muke. skang hantu siap ada mata tapi mata hitam kecik ngat....huhuhu.
*mata boleh menagis, hati boleh bersedih tetapi jangan mengeluarkan kata yang mengundang murka Nya ( kata2 Rasulullah ketika anaknya Ibrahim meninggal dunia )

2 ulasan:

  1. hehehe..salamualaik sepupu ku yang jauh, tapi dekat di hati.huhu..betul la, hantu makin maju..huhu

    BalasPadam
  2. pasni jom sesame tgk citer anto......bez....:)

    BalasPadam

nak komen? nak sentap? nak maki? nak puji?
aku tak kisah pon....
theee XD